SÜMER DEMİRCİLER
Yılın son virajına girildiğinde, pazarın sergilediği performans da netleşmeye başladı. Bu yıl l 1 ayda 11 modelin tanıtımını gerçekleştiren Peugeot Türkiye de hedeflerini yükselten markalardan. Kasım ayı toplam pazarın 100 bin adedin üzerinde gerçekleşmesini beklediklerini açıklayan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, yılsonunda toplam pazarın 1 milyon adedin üzerinde kapanacağını vurguladı. Peugeot olarak yılın ilk aylarından itibaren iyimser hedeflerini koruduklarının altını çizen Kaplan, "Markamız 2024 sonunda yıllık 70 bin adetlik satış performansını yakalayacak. Türkiye için 1 milyon adetlik pazardan artık dönüş yok. 2025 için de normal şartlarda aynı büyüklük korunacaktır" açıklaması yaptı.
ELEKTRİKLİDE LİDER
Peugeot'nun globalde elektrikli otomobillerde liderlik hedefi olduğunun altını çizen Kaplan, "2025'in başında satışta olan tüm modellerimizin bir de elektrikli versiyonu olacak. Aslında bugün itibarıyla, Peugeot Avrupa'da en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olarak öne çıkıyor. 208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D sınıflarında 5 yeni modelin tanıtımını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de bu sınıfta elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Ayrıca, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak" dedi.
TÜRKİYE İLK SIRADA
"Ortadoğu ve Afrika bölgesinin en çok Peugeot satılan ülkesiyiz. Kasım itibarıyla 2008 modelimiz ile B-SUV lideriyiz ve Türkiye'de satılan toplam tüm SUV'lere baktığımızda en çok tercih edilen ikinci markayız" diye konuşan Kaplan, "Peugeot 408 ile dünyada lideriz, Fransa'nın da içinde bulunduğu tüm 408 satan ülkeler arasında birinci sıradayız. Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de en geniş elektrikli araç ürün gamına sahibiz. Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlarımızdan gelecek" açıklamasını yaptı.
AMİRAL BAYİLERDE
Peugeot'nun amiral gemisi 5008, yenilenerek ülkemiz pazarındaki yerini aldı. 7 koltuklu model, ilk aşamada 136 beygir gücündeki 48V hibrit teknolojili benzinli motor ve 210 beygir güce sahip %100 elektrikli olmak üzere 2 ayrı motor seçeneğiyle ithal edildi. Allure ve GT donanım seviyeleri ile sunulan modelin fiyatı 2 milyon 580 bin TL'den başlıyor. Elektrikli versiyonsa 2 milyon 750 bin TL fiyat etiketine sahip. Bu yılsonuna kadar yeni 5008'in 750 adetten fazla satılmasını planladıklarını vurgulayan Kaplan, "Yeni 5008'in katılmasıyla 208, 308 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla birlikte çok daha güçlü bir model gamımız oluştu. Biz SUV kası çok kuvvetli ve bu sınıfta referans markalardan biriyiz. Yeni 3008 ve şimdi de 5008 ile elektriklide de gücümüz en çok SUV'da görünecek" açıklaması yaptı.İKİ MOTOR SEÇENEĞİ
En başından itibaren elektrikli bir otomobil olarak tasarlanan yeni E-5008, Türkiye'de ilk etapta 472 km menzil sunan, 2 tekerlekten çekiş sistemi ve 210 HP/157 kW güce sahip yüzde 100 elektrikli güç-aktarma sistemi ile satışa sunuluyor. İki tekerlekten çekişli versiyon, 157 kW maksimum güç ve 345 Nm maksimum tork üretiyor. 73 kWsa kapasitesine sahip batarya kullanılıyor. 5008 Hybrid, yeni nesil 136 beygir benzinli hibrit motor ve çift kavramalı altı vitesli eDCS6 şanzımanla birlikte alınabiliyor. Hibrit versiyonun 100 km'deki yakıt tüketimi 5.8 lt'ye kadar düşüyor. Yeni model. 7 koltuklu kullanımda 348 litre bagaj hacmi sunuyor.