“Avrupa’nın en gelişmiş” modeli

Ford'un ''Avrupa'nın en gelişmiş'' modeli dediği Focus, yeni yüzü ve yeni teknolojileri ile beklentilerin üstünde görünüyor.

1

(aksam.com.tr / Çağatay Uğur) 

Ford’un 1998 yılında Escort modelinin yerine piyasaya sürdüğü Focus modeli 4. Nesli ile karşımızda. Tamamen değişen tasarımı, güçlendirilen elektronik ekipmanları tamamen farklı bir görüntü sunan otomobil sonunda yollara çıkmaya hazır. Beklentilerin üzerinde değişime sahip olan otomobil, bir önceki nesline göre 88 kg daha hafif bir yapıya sahip.  Bu sayede daha düşük yakıt tüketimi sunacak olan otomobil, hatchback ve station wagon seçeneklerinde yeni bir motor seçeneği de sunuyor. Boyutlarında da büyük değişime gidilen Ford Focus’un aks mesafesi 53 mm artmış. Bu sayede bagaj ve iç mekanda daha geniş alan sunan otomobilin sürtünme kat sayısı da 0,25 cd’ye çekilmiş. 88 kg’lık hafifleme ile birleşen bu sürtünme kat sayısı aracın daha düşük yakıt tüketimine sahip olmasını sağlıyor. Ön tasarımda versiyondan versiyona değişen yeni far sistemi sunulurken, adaptif farlar yollar üzerindeki levhalara göre farların yönünü ayarlayabiliyor. Bu özelliğin dünyada bir ilk olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

Yeni Focus’un iç mekanına geçtiğimizde ise büyümüş bir Fiesta bizleri karşılıyor. Konsolun tam ortasında tablet şeklinde konumlandırılan 8 inç ekran, Head-up display ve kablosuz şarj desteği aracın günümüz ihtiyaçlarını karşılamaya yarıyor. Ford’un sunduğu özelliklerden biri ise FordPass Connect adındaki sistem. Bu sistem Avrupa yollarında sunulucak ve araç içerisinde 10 adet cihaza kadar internet bağlantısı ve navigasyon sistemi için anlık trafik güncellemesini sunacak. Bu sistem ayrıca telefonunuza indireceğiniz FordPass uygulaması ile aracın yakıt seviyesi kontrolü, kapılarını kilitleyip açma ve uzaktan çalıştırma yapılabiliyor.

Artık kendi kendine gidebilecek!

Ford’un yeni Focus’ta sunduğu yenilenmiş adaptif hız sabitleyici, 200 km/s hıza kadar kullanılabiliyor. Araç kendi kendine dur kalk yapabiliyor ve trafik işaretlerine göre hızını ayarlayabiliyor. 360 derece çevre görüş sistemi, yaya ve bisiklet algılama sistemi, kör nokta uyarı sistemi, otomatik park pilotu, çapraz trafik uyarısı gibi sistemler sunuyor.

Ford 2019 Focus için iki adet benzinli ve bir adet dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle sunulacak. 1.0 litrelik ödüllü motor, 84, 99 ve 123 beygir seçeneklerine sahip. İkinci motor seçeneğinde 1.5 litrelik EcoBoost motor sunuluyor. Silindir kapatma teknolojisi sunan bu motor, 148 ve 180 beygir güç seçenekleri ile satışa sunulacak. Ford ülkemizde belki de en fazla satacağı 1.5 litrelik EcoBlue adını verdiği motor seçeneğini Focus’ta sunuyor. 95 ve 120 beygir güç ve 300 Nm tork sunan otomobilde 8 ileri otomatik şanzıman sunulacak. Active, Vignale ve Estate versiyonuna sahip olan Focus’un ülkemizde Temmuz ayının sonrasında satışa sunulması bekleniyor.