Motorsport.com'a konuşan Audi motor sporları patronu Dieter Gass, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Audi’nin Formula E ve DTM’e odaklanmak için Rallikros programını sonlandırdığını söyledi.
Alman üretici ayrıca, Rallikros’un elektrik araçlara geçişi konusunda görüşmeler yapılan Teknik Çalışma Grubu toplantılarına katılmıştı.
“Fabrika yatırımıyla birlikte gelecekte Rallikros’ta yer almayacağız. Eş zamanlı olarak sadece Formula E ve DTM’e odaklanmanın bizim için daha iyi olacağına karar verdik.”
“Formula E’ye dahil olduk. Artık bir elektrikli motor sporları serisinde yer alıyoruz. EWRX’e de ilgi duyuyorduk, ancak DTM ile EWRX arasında bir seçim yapmak zorundaydık."
“Yapacağımız yatırımın dünya çapındaki kapsamına baktık. Klasik, içten yanmalı motorların yer aldığı DTM ile elektrik arasında bir seçim yapmak zorundaydım. Yapılan değerlendirmelerin ardından DTM’i tercih ettik.”
Gass, sezon sonunda seriden ayrılsalar bile S1’i geliştirmeye devam edeceklerini söylüyor.
“Aracın gelişimini durdurmayacağız. Sezon sonuna kadar aracı geliştirmeye devam edeceğiz ve umarım birkaç yarış kazanabiliriz.”
Dieter Gass, gelecekte elektrikli Rallikros fikrine kapıyı tamamen kapatmadıklarını söylüyor. “
Asla asla demem. Bence Rallikros ilginç bir konsept. İzlemeye devam edip gelecekte farklı kararlar alabiliriz. Elektrikli seride yer alacağımızı söylemek için erken, ancak bir gözümüz seriyi izlemeye devam edecek.”
Audi ve Ekstrom takımı gelecekte birlikte nasıl yarışmaya devam edecekleri konusunda görüşmeye devam ediyorlar.
EKS’nin Dünya Rallikros şampiyonasında önümüzdeki sezon yarışıp yarışmayacağı henüz bilinmiyor.
EKS’nin 2. pilotu Andreas Bakkerud, geçen sene Ford’un seriden ayrılması ile birlikte takıma katılmıştı. Gass, 26 yaşındaki sürücü ile gelecekteki iş birlikleri hakkında konuşmakla ilgilendiğini söylüyor.
“Andreas’ın ortaya koyduğu performanstan ve onula çalışmaktan memnunum. Eğer yapabileceğimiz bir şey olursa, onunla çalışmak isterim.”
(motorsporttr)