Ateşli İtalyan markalar akrabalık gücünü keşfetti

Alfa Romeo’da yeni bir dönem başlıyor. Akrabası Ferrari ve Maserati’yle entegrasyona giren marka daha sporcu, daha sofistike ve çok daha premium bir yapılanmaya gidecek. 

SÜMER DEMİRCİLER

İtalyan markalar deyince ilk akla gelen Ferrari ve Maserati, bu güçlerini diğer bir akrabası Alfa Romeo için daha yoğun kullanmaya hazırlanıyor. Ülkemizde Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo, global olarak yeni bir yapılanma ve konumlamaya gidiyor. Alfa Romeo ve Jeep Marka Direktörü / Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, “İtalya’da FCA grubu içindeki Ferrari ve Maserati markalarıyla ciddi bir entegrasyon kararı alındı. Alfa'nın bu yeniden konumlanma ve doğru stratejilerle yıllık global satış adetlerinin 60 bin gibi adetlerden 200 binli adetlere yükselmesi planlanıyor” açıklaması yaptı. 

YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR

İtalyan marka Alfa Romeo’de “Şimdi markamız için de yeni bir dönem başlıyor” diyen Sinan Saip Bel, “Artık hepimizin bildiği Giulia, Stelvio gibi yeni ve karakteristik modeller dikkatleri çekiyor. Ayrıca teknoloji transferleri ve yol haritası kapsamında Alfa'yı Türkiye’de Maserati’ye artık daha yakın konumlandırmaya başladık” dedi. 

HEDEFLER DE YÜKSELDİ 

Temsil ettiği markaların 2016 ve 2017 rakamlarına da değinen Sinan Saip Bel, “Alfa Romeo’da geçen yılı yaklaşık 650 adetlik satışla kapattık. 2017satış hedefimizi yaklaşık 750 adet olarak belirledik. Alfa Romeo ve Jeep olarak markalara birlikte baktığımızda ise 3 bin 250 adetlik bir satış hedefimiz var. Yeni modellerde satışlar ise bu yıl oldukça hareketli başladı. Kısa süre önceye kadar 2 adet Giulia satışı gerçekleştirirken bu rakam, İstanbul Autoshow 2017’den hemen sonra 3’e ulaştı. Aynı şekilde 4C Spider’den şu ana kadar 6 adet satışı gerçekleştirdik” açıklaması yaptı.

Spor ve güçlü modeller geliyor

Fer Mas olarak satış adetlerinde istikrarlı bir büyüme gerçekleştirdiklerinin altını çizen Bel, “Ferrari’deki satışlar hedefinde seyrederken, Maserati’de Ankara ile bayilik yapılanmasını başlattık. Sırada Bursa ve Antalya bayileri var. Maserati’de satış adetleri olarak ise bu yıl  Türkiye’de ilk kez 3 haneleri geçeceğiz. Jeep tarafına bakacak olursak eğer, yılın son döneminde satışa sunacağımız 9 ileri otomatik şanzıman gibi özelliklere sahip Jeep Compass için ilk etapta 200 adetlik bir satış hedefi belirledik. Grand Cherokee Trackhawk için ise Ocak 2018’de sipariş almaya başlayacağız” diye konuştu.