Arazi efsanesi elektriğe kapıldı! Mercedes G Serisi yeni neslinde Türkiye pazarındaki yerini aldı

Tasarımı neredeyse 45 yıldır değişmeyen Mercedes G Serisi yeni neslinde yüzde 100 elektrikli olarak ülkemiz pazarındaki yerini aldı. Toplam gücü 587 beygir olan dört motora sahip modelin menzili 450 km'ye ulaşıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Arazinin lüks ve prestij sembolü araçları da elektrik akımından uzak duramıyor. Son olarak Alman üretici Mercedes'in tasarımı neredeyse 45 yıldır değişmeyen ikonik modeli G Serisi, yeni neslinde araziye yüzde 100 elektrikli olarak çıktı. Dünyada 564 bin, Türkiye'de günümüze kadar 2 bin 500 adet satılan model artık elektrikli olarak da tercih edilebiliyor.

ARAZİDE ETKİLİ SÜRÜŞ

Asfalt ve arazide kullanımı için geliştirilen Mercedes-Benz G 580, 116 kWsa kapasiteli bataryası ile toplam gücü 587 beygir olan dört elektrikli motor kullanılıyor ve menzili 450 km'ye kadar çıkıyor. Aynı zamanda en uygun fiyatlı G unvanını da kazanan modelin fiyatı 13.5 milyon TL'den başlıyor.

Sınıfının en prestijli modellerinden olan G Serisi, özellikle arazi koşullarında etkili bir sürüş deneyimi sunuyor. Yüksek donanıma sahip model G-TURN olarak tanımlanan özelliği sayesinde tanklarda olduğu gibi aracın gevşek veya asfaltsız yüzeylerde bulunduğu noktada kendi etrafında dönmesini sağlıyor. G-STEERING işlevi arazide sürüş sırasında önemli ölçüde dar bir dönüş açısıyla aracın yönlendirilmesine ve dönmesine imkân veriyor. Üç vitesli akıllı arazi ağır vites fonksiyonu Off-road Crawling, arazi sürüşü için hız sabitleyici bir işlev görerek sürücü arazide gezinmeye odaklanırken optimum sürüş gücünü koruyor. Elektrikli G-Serisi, 45 derece eğimleri tırmanabildiği gibi 850 mm derinliğindeki sulardan geçebiliyor.

ELEKTRİKLİ PAYI YÜZDE 20

Marka olarak elektrikli araçta konforu ve lüksü yaşatmayı amaçladıklarının altını çizen Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, "Ambition 2039 ile hedefimiz karbon nötr bir otomobil filosu yaratmak ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün elektrikli G-Serisi'ni sunarak otomobillerimizi elektrikli hale getirmeye devam ediyor ve üretimde yenilenebilir enerji kullanıyoruz. Batarya teknolojisini iyileştirmek için yatırımlar yapıyor, araçlarımızı üretirken giderek daha fazla geri dönüştürülmüş malzeme kullanıyoruz. Yeni otomobil satışlarımızda elektrikli otomobillerin ve plug-in hibritlerin küresel payının bu on yılın ikinci yarısında yüzde 50'ye ulaşacağını öngörüyoruz. Türkiye'de geçtiğimiz yıl elektrikli araç satışlarımızın oranı pazar ortalamasının üzerine çıkarak yaklaşık yüzde 15 oldu. Hedefimiz yılsonunda bu oranın yüzde 20'ye ulaşması" diyor.

EN HIZLI VE EN PAHALI MODEL

Mercedes G Serisi ile birlikte markanın en pahalı ve sportif modeli AMG GT de Türkiye pazarındaki yerini aldı. 421 ve 585 beygirlik iki motor seçeneği bulunan modelin fiyatı 11.6 milyon TL'den başlayıp 22 milyon TL'ye kadar yükseliyor. Süper sporcu, sıfırdan100 km/s hıza 3,2 saniyede ulaşıp 315 km/s son hız yapabiliyor.