SÜMER DEMİRCİLER / ALMANYA
Kapılarını dört yıl aradan sonra açan dünyanın en büyük ticari araç fuarlarından Almanya'nın Hannover şehrindeki IAA Transportation, geniş bir katılıma sahne oluyor. Fuara 42 ülkeden ticari araç, kamyon, otobüs, teknoloji ve start-up sektörlerinden 1200'den fazla şirket katılıyor. Fuar, Avrupa'nın ticari araç üretim üssü Türkiye'den katılan şirketlerin gövde gösterisine sahne oluyor. IAA Transportation Fuarı'nda Mercedes, Ford Otosan, Temsa, Karsan, Anadolu Isuzu, Otokar ve MAN başta olmak üzere Türkiye'de üretilen çok sayıda model dünyaya tanıtılıyor.
YERLİ ELEKTRİKLİ KAMYON
Ford Otosan, Ford E-Transit ve E-Transit Custom'ın ardından, Türkiye'nin elektrik dönüşümünde yeni bir kırılma noktası olacak yüzde 100 elektrikli kamyonunu Hannover'de dünyaya tanıttı. Tasarımından test süreçlerine kadar tamamen Türkiye'de geliştirilen ve üretilen yüzde 100 elektrikli kamyon ile Ford Otosan, hafif ve orta ticarinin ardından ağır ticaride de yeni nesil elektrikli araç geliştiren ve üreten dünyanın sayılı otomotiv markaları arasına girdi. Ford Otosan'ın global markası Ford Trucks 2030 yılında Avrupa satışlarının yüzde 50'sini sıfır emisyonlu araçlardan sağlamayı, 2040'ta ise tüm operasyonlarında sattığı araçların tamamının sıfır emisyonlu olmasını hedefliyor. Bu hedefler için tanıtılan yeni modeler büyük önem taşıyor.
AVRUPA'NIN İLKİ ADANA'DAN
Üretim merkezi Adana'da bulunan Temsa, seri üretime hazır hale getirdiği beşinci elektrikli otobüsü LD SB E'nin örtüsünü fuarda kaldırdı. Avrupalı bir şirket tarafından üretilen ilk elektrikli şehirlerarası otobüs olma özelliğine sahip LD SB E ile elektrikli ürün gamındaki araç sayısını 5'e çıkaran TEMSA, gelecek 3 yıl içinde elektrikli araçların toplam üretim içerisindeki payını yüzde 50'ye yükseltmeyi hedefliyor. 12 ya da 13 metre olarak iki farklı uzunlukta üretilen yeni otobüsün 63 kişilik kapasitesi bulunuyor.
ROMANYA'DA ELEKTRİKLİ ÜRETİMİNE GEÇİYOR
Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt, binek araçlardan ağır ticari araçlara kadar tüm otomotiv endüstrisinde elektrifikasyonda global bir oyuncu konumunda olduklarını belirtti. Bu yıl temmuz ayında Romanya'daki Ford Craiova fabrikasını satın alarak şirketin üretim operasyonlarını binek araçları kapsayacak şekilde genişlettiklerini aktaran Özyurt, şöyle konuştu: "Bugün yüzde 100 elektrikli kamyonumuz ile inovatif teknolojilerimizi sizlere sunmanın gururunu yaşıyoruz."
ANADOLU ISUZU'DAN KÜÇÜK VE ELEKTRİKLİ
Fuarın yerli katılımcılarından Anadolu Isuzu, 'son kilometre' taşımacılığında kendine özel bir yer açmak isteyen yeni tam elektrikli aracı Bige'yi ilk kez Hannover'de tanıttı. Şehir içi taşımacılıkta kullanılacak araç, bir tona ulaşan taşıma kapasitesine sahip. 150 km menzilli Bige'nin en büyük avantajlarından birisi de, tıpkı bir cep telefonu gibi standart priz üzerinden şarj edilebilmesi. 3 ila 5 saat arasında tam doluluğa ulaşması. Fuarda Bige'nin yanı sıra 12 metrelik yeni CitiVOLT otobüs modelinin lansmanını da yapan Anadolu Isuzu, tam elektrikli NovoCiti VOLT, yüzde yüz Biogas uyumlu Kendo 13 CNG ve şehir içi ulaşımdaki Isuzu Grand Toro modellerini tanıttı.
KARSAN'DAN HİDROJEN ATAĞI
Bursalı Karsan, yepyeni elektrikli modeli eVolution'ın dünya lansmanını Hannover'de gerçekleştirdi. Markanın büyük sürprizi ise hidrojenli ve menzili 500 km'ye kadar uzayan şehiriçi otobüsü e-ATA Hydrogen 12 oldu.
KAMYONDA MENZİLİ 500 KM'YE ÇIKARDI
Fuarda evsahibi olmanın ağırlığını hissettiren Mercedes, Aksaray fabrikasında bantlardan çıkan Actros L ve Hidrojenli Gen H2 kamyon başta olmak üzere çok sayıda yeniliğe imza attı. Mercedes şirketlerinden Daimler Trucks, E-Actros kamyonunun elektrikli versiyonundan sonra Şirket şimdi de IAA Hannofer Fuarı'nda E-Actros LongHaul ile menzilli genişletti.
600 kWh pil kapasitesi ve 400 kW sürekli güç sağlayan iki motor ve arkadan itiş konseptine sahip yeni kamyonun menzili 500 km'yi buluyor. Prototipler şu anda halka açık yollarda test edilirken, müşteri testlerinin 2023'te, seri üretiminin de 2024 yılında başlaması planlanıyor. Dizelde olduğu gibi E-Actros LongHaul için de marka 1,2 milyon kilometrelik bir hizmet ömrü hedefliyor. Yeni elektrikli kamyon 30 dakikanın altında yüzde 80 doluluğa ulaşıyor.