48'lik delikanlı Pekin-Paris rallisinde

Türk motor sporlarının duayen ismi Serdar Bostancı, şampiyonluk kazandığı Anadol ile yeni bir maceraya hazırlanıyor. Bostancı, 1973 model bir Anadol STC'yi, nisan ayında yapılacak Pekin-Paris Klasik Otomobil Rallisi'ne hazırlıyor.

55 yıl önce üretimine başlanan Anadol, nisandaki Pekin-Paris Rallisi'ne hazırlanıyor. Türkiye ralli şampiyonlarından ve geçmişte Anadol'la da yarışarak birinciliğe ulaşan Bostancı, "Çin'de başlayıp Fransa'da biten bir yarış bizi bekliyor" dedi.

ÜRETİMİNE Koç Holding ve Ford ortaklığıyla 19 Aralık 1966'da başlanan Anadol, bugün Türk otomotiv sanayisinin mihenk taşlarından biri olarak görülüyor. Üretimin sona erdirildiği 1984'e kadar, 62 bin 923 adedi otomobil ve 30 bin 265 adedi pick-up olmak üzere toplam 93 bin 188 adet Anadol üretildi. Türk motor sporlarının duayen isimlerinden ve geçmişte Anadol'la da yarışarak şampiyonluğa ulaşan Serdar Bostancı, 1973 model bir Anadol STC'yi nisan ayındaki Pekin-Paris Klasik Otomobil Rallisi'ne hazırladıklarını belirterek, "Bu yarışta pilotumuz Ali Eriç ve oğlu Alican Eriç olacak. Yine Start ve Finish'i aynı olan fakat parkuru biraz daha farklı olan, Çin'de başlayıp Fransa'da biten bir yarış bizi bekliyor" dedi.

Serdar Bostancı, Anadol'un ilk üretilmeye başladığı yıllarda henüz 8 yaşında bir çocuk olduğunu ve daha sonra markayı sıklıkla gazetelerde ve yollarda görmeye başladıklarını dile getirdi.

BİZE CESARET VERİYOR

18 yaşına geldikten sonraki en büyük hayalinin bir ralliye katılmak ve Anadol'la yarışmak olduğunu kaydeden Bostancı, "İleriki senelerde bu şansa da kavuştum. Hayatımın en önemli kısmına Anadol'la başladım. Anadol'un hayatımda hep çok önemli bir yeri oldu" diye konuştu. "Anadol Türk milletine cesaret veren bir araçtır" diyen Bostancı TOGG'un ürettiği yerli otomobil hakkında da şunları söyledi: "50-60 yıl farkla aslında aynı adımlarla, aynı yollardan gidiliyor. Acı olan bu 50-60 senenin kaybedilmiş olması. Ben her iki projeye de çok inandım. Bu aracımız da dünyadaki en iyi, dünyadaki en iyi üç beş araçtan biri niye olmasın ki? Böyle bir aracı dünya lideri yapmamamız için aslında bence hiçbir sebep yok. Yeter ki hep birlikte birlik olalım, inanalım, güvenelim, hayal edelim. TOGG'un bir gün motor sporlarına katılma noktasına geleceğine inanıyorum."