2025 elektrikli SUV yılı olacak

Avrupalı ve Çinli markalar en yeni elektrikli SUV modellerini yılın ilk aylarından itibaren Türkiye pazarında satışa sunmayı planlıyor. Renault 5 ile başlayacak atağa Alpine A290, Opel Frontera, Citroen eC3, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster ve Skoda Epiq katılacak.

SKODA'NIN YENİ YÜZÜ OLACAK

Skoda, C-SUV segmentindeki ilk tam elektrikli modeli Elroq, aynı zamanda markanın yeni tasarım dili "Modern Solid" ile tasarlanmış ilk tam elektrikli model olma unvanına da sahip. Türkiye'de 2025'in ilk yarısında satışa sunulacak Elroq, sahip olduğu özelliklerle elektrikli mobilite dünyasında yeni bir çağ başlatıyor. Şık tasarımını farklı güç ünitesi ve batarya seçenekleriyle bir araya getiren Elroq, tek şarjda 560 kilometreyi aşan menziliyle müşteri deneyimini yeni bir seviyeye taşıyor.

Škoda Elroq, 4.488 milimetre uzunluğa, 1.884 milimetre genişliğe ve 1.625 milimetre yüksekliğe sahip olarak tasarlandı. 2.765 milimetre ile cömert bir aks aralığı sunan model, 1.949 kilogram boş ağırlığa sahip. Elroq'un kabininde kullanılan sürdürülebilir ve yenilikçi malzemeler, aracın çevre dostu kimliğini güçlendiriyor. Koltuk döşemeleri, kapı panelleri ve diğer iç yüzeylerde kullanılan materyaller, geri dönüştürülmüş ve çevreye duyarlı bileşenlerden üretiliyor.

HYUNDAI INSTER REKABETE KATILIYOR

Küçük elektrikli şehir otomobilleri rekabetine katılmaya hazırlanan başka bir markaysa Hyundai. Tamamen elektrikli olarak geliştirilen Inster, Avrupalı rakipleri gibi ortalama 355 kilometre menzil sunup 2025 ilk çeyrekte ülkemiz pazarındaki yerini alacak. A sınıfındaki yeni kompakt EV modeli Inster'in tanıtan marka kısa süre sonra modelin Cross versiyonunu da sergiledi.

Yeni crossover model, çok yakında satışa sunulurken aynı zamanda hem outdoor hem de şehir içi kullanımda çok yönlü bir kullanım imkanına sahip olacak. A ve B segmenti modelleri arasında konumlanan yeni model 360 kilometreye varan bir menzilin yanı sıra, yaklaşık 30 dakikada yüzde 10 ila yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. INSTER Cross'un üretimine bu yılın sonlarına doğru Hyundai'nin Kore'deki üretim tesisinde başlaması planlanıyor.

FRANSIZ TARZIYLA DİKKAT ÇEKECEK

Citroën, B-SUV segmentindeki iddialı modeli yeni C3 Aircross sınıfının en dikkat çekici modelleri arasına girmeye aday. Hatchback C3 ile aynı tasarım kimliğini paylaşan yeni C3 Aircross, düz tavan çizgisi ve 1,66 m tavan yüksekliği sayesinde tüm yolculara geniş bir yaşam alanı sağlıyor.

Yerden yüksekliği 200 mm olan yeni C3 Aircross, yüksek ve daha güvenli bir sürüş pozisyonu dışında daha fazla gövde koruması ve daha kolay erişim sağlıyor. Yeni C3 Aircross 136 HP gücündeki 48V hibrit teknolojisine sahip güç-aktarma sistemi ve tamamen elektrikli olmak üzere iki farklı güç ünitesi ile sunuluyor. Tamamen elektrikli versiyon, 300 km'nin üzerindeki menzili ile günlük hayatı kolaylaştırıyor.

PUMA GEN-E ROMANYA'DAN GELİYOR

Ford'un tamamen elektrikli Puma Gen-E modeli bahar aylarından itibaren Türk tüketicilerle buluşmaya hazırlanıyor. Ford'un Avrupa'da en çok satan ve Ford Otosan'ın Romanya Fabrikası'nda üretilen otomobili, sıfır egzoz emisyonlu haliyle ilk kez otomobil severlerin karşısına çıktı.

Sportif tasarımı, sürüş özellikleri ve eşsiz pratikliği ile yeni elektrikli Puma, eğlenceli sürüş deneyimi, enerji verimliliği son derece yüksek elektrik motoru ile şimdiye kadar ki "En Sıradışı Puma" olmaya aday. Puma Gen-E, tam şarjla 376 km'ye kadar menzil sunarken, şehir içindeki menzili 523 km'ye kadar çıkıyor. Model hızlı şarj istasyonunda yüzde 10-80 arası bir şarj doluluğuna yalnızca 23 dakikada ulaşabiliyor. Ayrıca, etkileyici 8 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresiyle Puma ST'ye meydan okuyor.

EN İKONİK ELEKTRİKLİ MODEL: RENAULT 5

Yollardaki en ikonik otomobillerden biri olacak Renault 5, Avrupa pazarlarından sonra 2025 ilk aylarında ülkemizde de satılacak. Toplam 5.9 milyon adetten fazla satışa ulaşan Renault 5'in mirasçıcı olan Renault 5 E-Tech %100 Elektrikli, özgün hatlarıyla dikkat çekiyor.

Renault 5 E-Tech %100 Elektrikli, 110 kW motor ve NMC (nikel manganez kobalt) katotlu büyük 52 kWsa lityum iyon batarya ile WLTP normuna göre 410 km'ye kadar menzile ulaşıyor. Bu versiyonun dışında ilerleyen dönemlerde ürün gamına eklenecek olan biri 40 kWsa batarya ile 90 kW (120 hp/225 Nm) ve diğeri 70 kW (95 hp/215 Nm) güç ve tork sağlayan iki motor seçeneği daha bulunuyor. Renault 5 E-Tech %100 Elektrikli; otoyollarda da DC hızlı şarj için, 110 kW güç-aktarma sisteminin 52 kWsa bataryasını şarj etmek üzere 100 kW DC sokete sahip.