2024'te ihracata başlıyor! Avrupa'nın kalbine Almanya'dan girecek

Küresel şirketler için çekim merkezi haline geldiklerini, işbirliği taleplerinin arttığını ve 10 ayrı kurumla da gizlilik sözleşmesi imzalandıklarını açıklayan TOGG CEO'su Karakaş, “İhracat Almanya'dan başlayacak” dedi.

SÜMER DEMİRCİLER

Temeli geçtiğimiz ay ortasında atılan TOGG Gemlik tesisinde çalışmalar hızla devam ederken, projenin detayları da netleşiyor. Bursa’nın Gemlik ilçesinde, içinde test pisti dahil olmak üzere 1 milyon 200 bin metrekare alan üzerinde yükselecek tesis için çalışmaların planlandığı gibi devam ettiğini açıklayan Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş, online basın toplantısıyla önemli detayları paylaştı.

10 KURUMLA İMZA ATTI

Projenin açıklandığı günden itibaren uluslararası ölçekte büyük ses getirdiğinin altını çizen Karakaş, Türkiye’nin Otomobili’nde üretim yaklaştıkça işbirliği talepleri geldiğini açıkladı. Global ölçekte 10 büyük üretici firmayla gizlilik anlaşmaları imzaladıklarının altını çizen Karakaş, “Afrika hariç çoğunluğu Avrupa’dan olmak üzere 10 büyük üretici firmayla yaptığımız gizlilik anlaşmalar kapsamında karşılıklı olarak firmalarının birbirleri için parça üretimi yapabilmesinin yolunu açtık. Başka şirketler için batarya dahil birçok farklı ürünün üretimini üstlenebiliriz” ifadelerini kullandı.

BATARYASI DA YERLİ

Batarya için Gemlik tesisin yanında bir üretim merkezi kurulacağını açıklayan Karakaş, “Dünya çapında sektörünün uzmanı olan bir şirket ile batarya üretimi için Türkiye’ye gelmesi konusunda anlaştık. Üretimin tümünü Türkiye’de yapacağımız gibi dışarıya da satacağız” diye konuştu.

FRANSA, İTALYA SIRADA

Elektrikli SUV’un planlandığı gibi 2022 son çeyreğinde satışa sunulacağının altını çizen Karakaş, “Önce kendi iç pazarımıza yoğunlaşmayı 18 ay sonra ihracata başlamayı planlıyoruz. İlk ihracat pazarımız Almanya, ardından da Fransa ve İtalya olacak” açıklaması yaptı. 

HONDA İÇİN TEKLİF VERDİ

Global bir kararla Gebze Şekerpınar fabrikasını kapatma kararı alan Honda ile de görüştüklerini açıklayan Karakaş, “Honda’nın kapanacak fabrikasını, üretim tesisi olarak değerlendirmek istedik. Hem Türkiye, hem de Japonya’daki yetkililerle görüştük ancak, tarihler ve planlamalar bize uymadığı için alamadık” dedi. 

ÖNCELİK TÜRK FİRMALARINDA 

Her alanın en iyisiyle çalışmak istediklerini ve hata yapma lükslerinin olmadığının altını çizen Karakaş, “Yerli bir firmamız varsa öncelikle onu tercih ediyoruz. Avrupa’nın konvansiyonel motoru bulunmayan tek ve en yeni üreticisi olacağız. Tedarikçiler bizle çalışmak için geliyor. Seçimlerimizin yüzde 93’ünü tamamladık. Anlaşma yaptığımız şirketlerin yüzde 78’i yerli firmalardan kalan bölümünü de Avrupa ve Asyalı şirketler oluşturuyor”dedi

REKOR YERLİLİK ORANI

Karakaş, “Biz tümüyle yerli ve milliyiz. Türkiye’de binek üretimi yapanların yerlilik oranı yüzde 19.6 ile 66.3 arasında değişiyor. Bu orana 50 yılda ulaşıldı. Biz 51’lik oranla başlayıp Türkiye’nin en yüksek oranı olan 66.3’ü ilk üç senemizde geçerek yüzde 68 yerlilik oranına ulaşacağız” diye konuştu.

TOGG İSMİ KALICI OLDU

Kullanılacak markanın TOGG olarak belirlendiğini daha önce açıklayan Karakaş, TOGG’un marka beğeni endeksinin yüzde 73’lere kadar çıktığına dikkat çekerek, “Çok farklı isim alternatifleri düşündük ama sonuçta TOGG markası ile yola devam etme kararı aldık. Kullanacağımız model isimleri daha sonra belirlenecek” açıklaması yaptı.