i30 N ve Veloster N'in ardından "N" ailesinin üçüncü üyesi olan i30 Fastback N, daha sportif ve daha pratik yapısı ile karşımızda. "C-segmentinin ilk 5 kapılı performans coupe'si" olarak nitelendirilen otomobil, N ailesindeki diğer kardeşlerinin agresif dizayn dilini kullanmaya devam ediyor.
Bu yapıyı yeni bir gövde tipi ile birleştirmeyi başaran Hyundai, ortaya günlük kullanıma uygun bir araç çıkarmayı başarmış.
i30 Fastback N'in kaputunun altında hepimizin yakından tanıdığı turboşarjlı 2.0 litrelik ünite bulunuyor.
Bu motor iki farklı çıkış seçeneğine sahip olarak geliyor. 250 beygir gücü standart olarak sunulurken, Performans Package bu çıkış gücünü 275 beygire taşıyor.
İki seçeneğin de 353 Nm tork gücüne sahip olduğunu belirtelim. Aracın overboost fonksiyonu bu tork gücünün bir süreliğine 378 Nm'ye çıkmasını sağlıyor.
Fastback modelin standart versiyonu 0-100 km/s hızlanmasını 6.4 saniyede tamamlayabilirken, performanslı N türevi aynı hıza 6.1 saniyede ulaşabiliyor. Öte yandan iki modelin de azami hızı 250 km/s'te sabitlenmiş durumda.
Aracın karakteri 5 farklı sürüş modu ile değiştirilebiliyor.
Bu modlar: Eco, Normal, Sport, N ve N Custom olarak tanımlanmış.
Kullanıcı direksiyon üzerinde bulunan düğmeler sayesinde bu modlar arasında geçiş yapabiliyor.
Gösterge panelinde bulunan N modu ekranından ise egzoz sesi, devir ve motor ayarı gibi değişimler düzenlenebiliyor.
Performance Package'a özel donanımlar da yine bu N modu menüsünden ayarlanabiliyor.
i30 Fastback N'in tanıtımı bugün yapılmış olsa da model şimdiden kendisine ait bir rekora sahip.
Hyundai yarış ekibinden Thierry Neuville ve Gabriele Tarquini'nin Roma ve Paris arası yaptığı yarışı -bu iki bölgenin Danimarka'da bulunan köyler olduğunu belirtelim- Tarquini 8 dakika 18.49 saniyede kazanarak yeni bir rekor kırmayı başarmış.
Hyundai i30 Fastback N'in resmi lansmanını Paris Otomobil Fuarı'nda yapacak.
( Hyundai-Motor1
.)