2018 Nissan GT-R50 Italdesign Concept

İtalyan tasarım firması Italdesign, otomotiv tarihinde 1976 Lotus Esprit, 1974 Volkswagen Golf, 1978 BMW M1, 1979 Lancia Delta gibi çok önemli yerleri bulunan otomobillerin tasarımlarını hazırlayan bir firma. Bu firma şimdi de Nissan ile bir ortaklık gerçekleştirerek ortaya Nissan GT-R50 adlı bir tasarım koydu. Bu araç, Nissan'ın global tasarım yetkililerinden Alfonso Albaisa'ya göre ''Limitsiz bir GT-R''.

Bu tasarım çalışmasında, GT-R'ı ikonik yapan tüm tasarım hatlarının korunduğunu fakat geri kalan tüm kısımların yenilendiğini söyleyebiliriz.

GT-R50'nin tasarımında 2018 Nismo'nun baz alındığını da öğreniyoruz.

Aracın agresif görünümü bir de altın sarısı ve koyu gri renkler ile birleşince ortaya muhteşem bir görünüm çıktığını da rahatlıkla söyleyebiliriz.

Araca önden baktığımızda ön kısımda ızgara çevresini kaplayan büyük bir altın sarısı parçanın bulunduğunu görüyoruz, kaput kısmıda ise bir çift hava girişi bulunuyor. LED'li ön farlar ise oldukça uzun ve ince bir yapıya sahipler.

Tasarımcılar GT-R'ın tavan yüksekliğini bu modelde 54 mm kadar azaltmışlar.

GT-R50'ye yandan bakarak incelemeye devam ettiğimizde çamurlukların normalden biraz daha geniş göründüğünü ve arka cam kısmının da tamamen yeniden tasarlandığını görüyoruz. GT-R'ın ikonik arka far tasarımının bu modele korunduğunu fakat bir miktar değiştiğini görüyoruz.

Motor 1 TR'nin haberine göre etrafı gövde panelleri ile çevrilmeyen bu farlar, orta kısımlarının da derin olmasıyla 3 boyutlu görünümü kazanmışlar. Arkada bir de büyük ve ayarlanabilir bir rüzgarlık bulunuyor. 21 inç'lik özel tasarımlı jantlar da tüm bu muhteşem görünümü başarılı bir şekilde tamamlıyor.

İç mekanda da iki farklı karbonfiber malzeme çeşidi görülüyor. Bunlar orta konsol, gösterge paneli ve kapı içleri gibi kısımlarda yer alıyor. Koltuklarda ise siyah renkli İtalyan deri malzemeleri ile siyah Alcantara bulunuyor.

Altın sarısı malzemeler ise yine gösterge paneli, kapılar ve vites kolu gibi kısımlarda görülebiliyor. Altı düz olan spor direksiyon simidinin orta kısmı ve kolları da yine karbonfiberden yapılmış ve etrafı da Alcantara'dan üretilmiş.

Aracın kaputunun altına bakacak olursak da Nismo modifiyeli çift turbolu 3.8 litrelik bir V6 motoru görüyoruz. Bu motorun bu araçta 710 beygir güç ve 780 Nm tork ürettiği belirtiliyor. Motor sistemindeki değişiklikler arasında ise yüksek akışlı ve büyük çaplı turboşarjlar ile daha büyük intercooler'lar, yüksek akışlı piston jetleri, revize edilmiş kam mili profilleri, yüksek akışlı yakıt enjektörleri, yüksek güce dayanıklı pistonlar, biyel kolları ve rulmanlar gösteriliyor.

Aracın süspansiyonu ve diferansiyeli gibi çeşitli parçaları da yine geliştirilmiş durumdalar. Önde 6 pistonlu, arkada ise 4 pistonlu Brembo frenler de iyi bir durma gücü sağlıyorlar. Araçtaki lastik seçimi ise yol tutuşu yüksek bir model olan Michelin Pilot Super Sport'tan yana olmuş. Italdesign tarafından hazırlanan bu Nissan GT-R50, önümüzdeki aylarda Avrupa'da görücüye çıkacak.