SÜMER DEMİRCİLER
Stellantis çatısı altındaki markalardan Peugeot, özellikle SUV modelleriyle yaptığı ataklarla dikkatleri üzerine topluyor. Model yelpazesini büyük ölçüde yenileyip son 12 ayda 11 yeni model tanıtan marka ülkemiz pazarında da büyümesini sürdürüyor. 2025'i performans yılı olarak belirlediklerinin altını çizen Peugeot Türkiye Marka Direktörü Gupse Kaplan, "Biz Peugeot olarak 2025 performansımızın tamamının açığa çıkabileceği bir dönem olacak demiştik. Büyüyen pazarda 73 bin adetlik toplam satış hedefi koymuştuk. 3008 ve 5008 modellerimiz ve ticari araç ürün gamımız neredeyse tamamıyla yenilendi" açıklaması yaptı.
TÜRKİYE DÖRDÜNCÜ
Ocak-Haziran dönemi itibarıyla toplam pazar 607.977 adet olurken büyümelerini sürdürdüklerini belirten Kaplan, "İlk 6 ayda Peugeot olarak 41.640 adetlik bir satış adediyle geçtiğimiz yıla göre yüzde 29 büyüyerek yüzde 6.8 pazar payı elde ettik ve markamızın tüm zamanlarının en iyi ilk 6 ay sonucunu gerçekleştirmiş olduk. Geçen yıla göre binek satışlarımız yüzde 15 oranında arttı. Hafif ticari araç pazarında ise yüzde 82 oranında artırdık. Bunun etkisi global pazarlara da yansıdı. İçinde bulunduğumuz Ortadoğu ve Afrika bölgesinde en çok Peugeot satılan ülkeyiz. Haziran ayında Türkiye olarak Peugeot global sıralamasında 4. olduk" dedi.
77 BİN SATIŞ HEDEFİ
Kaplan, SUV satışlarımızı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artırdık ve toplam SUV'da da podyumda yer almayı başardık. 2024 yılında tüm global pazarlarda en çok 408'in satıldığı ülke Türkiye olurken bu yıl ilk 6 ayda da aynı başarı devam etti" dedi. Bu yıl satış hedeflerini yukarıya doğru revize ettiklerini belirten Kaplan, "Sene başında kendimize koyduğumuz minimum 73 binlik hedefi de minimum 77 bin adet toplam satış olacak şekilde revize ettik. Satışlarımızın yüzde 65'ini SUV, yüzde 30'unu hafif ticariler oluşturacak" diye konuştu.
YÜZDE 35 ELEKTRİKLİ
Yılsonunda Türkiye elektrikli araç pazarının beklenenden hızlı büyüyüp toplam pazarın yüzde 15'ini oluşturup 180-200 bin adetlere gideceğini beklediklerini belirten Kaplan, "Satışlarımızın yüzde 35'ini elektrikli ve hibrit teknolojili modellerden gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Elektrikli model satışlarımızı geçtiğimiz yıla göre yaklaşık 5 kat artırdık" açıklaması yaptı.
ŞARJLI HİBRİT 3008 GELİYOR
Türkiye'de 3008'in SUV'da amiral gemisi olduğunun altını çizen Kaplan, Elektrikli ve hibrit olarak sunduğumuz 3008'in şarjlı hibrit versiyonu da geliyor. 3008'in 1.6 Plug-in Hybrid 195 beygirlik motor seçeneğini eylül itibarıyla satışa sunmaya başlayacağız. Siparişleri toplamaya başladığımız yeni modelimiz Allure ve GT olarak 2 versiyon seçeneğiyle satışta olacak. Lansmana özel, Allure versiyonumuzu 2 milyon 110 bin TL'den ön satışa sunuyoruz" açıklaması yaptı.