Okulda başarı zekadan mı çalışkanlıktan mı gelir genelde hep tartışılır. Bu duruma son yıllarda bir de ödev konusu eklendi ki aileler bir türlü neyin doğru olduğuna karar veremiyor. Çünkü başarı diye koştururken kötü notlar geliyor. Peki, sebep ne? Zeki çocuklar mı ödev yapar çalışkan çocuklar mı?
Merve Kantarcı Çulha'ya açıklamalarda bulunan Psikolojik Danışman Doç. Dr. Mehmet Kaya, ödevle ilgili merak edilenleri anlattı.
"Çocuğa her gün bir dünya ödev veren veya yüzlerce soru çözdüren öğretmen değil, bu iki gelişim görevini kazandıran öğretmen başarılıdır." Diyen Mehmet Kaya, ödev yaptıramayan aileler için önerilerde bulundu.
AŞIRI ÖDEV NEDEN ZARARLI?
Aşırı ödevlerin ilkokul çocuğunun öğrenme hevesine zarar verdiğini belirten Mehmet Kaya, şu şekilde konuştu:
"Fazla ödev vererek çocuğa sorumluluğu değil "ahlaksızlığı" ve öğrenmenin ne kadar itici bir şey olduğunu öğretiyoruz. Çünkü ödevden bunalan çocuk ödev yapmadığında öğretmenine veya anne-babasına yalan söyleyecek. Ödev yapmamak için bahaneler bulmayı/uydurmayı öğrenecek. Ödevini başkasından kopyalamayı veya başkasına yaptırmayı öğrenecektir. Örneğin anne-babasına. Artık günümüzde çocuğunun ödevini onun yerine yapmayan kaç veli var? İşte bu yüzden ne yazık ki "Kaç çocuğunuz var ise o kadar kez ilkokul mezunu oluyorsunuz."
ÇOCUKLARA ÖDEV VERİLMESİN Mİ?
Çocuklara sorumluluk duygusunun gelişimi için mutlaka ödev verilmesi gerektiğini ifade eden Kaya, şöyle devam etti:
"Bu bir ifrat-tefrit meselesi. Çocuk, öğretmenim bana bir görev verdi ve ben bu görevi yerine getirdiğim için beni takdir edecek, beni daha çok sevecek duygusunu yaşamalı. Bunu yaşayabilmesi için de ortalama bir hızda ödevini yapan öğrencisini dikkate alarak yarım saati geçmeyecek düzeyde bir ödev vermeli öğretmen. Böylelikle hem sorumluluğunu yerine getirmesi pekiştirilmiş olur hem de gelişimi için daha önemli bir konuya zaman kalmış olur. Oyuna... Çünkü çocuk ödevle değil bundan ziyade oyunla hayatı öğrenir."