HİLAL ÇAKIR
Atıf Yılmaz'ın yönettiği, Cengiz Aytmatov'un eserinden sinemaya uyarlanan Selvi Boylum Al Yazmalım, 1978 yılından bu yana milyonları etkileyen bir film olmaya devam ediyor.
Türkan Şoray'ın hayat verdiği Asya, Kadir İnanır'ın canlandırdığı İlyas ve Ahmet Mekin'in Cemşit karakterleri arasındaki üçgen, Türk sinema tarihinin en unutulmaz final sahnelerinden birine sahne oldu. Peki, Asya neden büyük aşkı İlyas'a değil de güvenilir liman Cemşit'e evet dedi?
Filmin finalinde Asya'nın ağzından çıkan sözler aslında cevabın kendisidir. "Sevgi neydi? Sevgi emekti..." İlyas, büyük bir tutkuyu ve romantizmi temsil ederken Cemşit, sadakati, istikrarı ve güveni simgeliyordu. Asya'nın tercihinde, kısa süreli heyecanlardan çok uzun vadeli huzur ve emek ağır bastı.
Asya'nın kararı sadece bir kadın olarak değil, aynı zamanda bir anne olarak da şekillendi. İlyas'ın sorumsuz davranışları ve güven vermeyen tutumu, çocuğun geleceğini tehlikeye atıyordu. Cemşit ise sadece Asya'ya değil, küçük Samet'e de gerçek bir baba sevgisi göstermişti.
"Selvi Boylum Al Yazmalım" sadece bir aşk hikâyesi değil, aynı zamanda bir hayat dersi. Asya'nın Cemşit'i seçmesi, aşkın yalnızca bir duygu değil; aynı zamanda emek, sorumluluk ve sadakatle tamamlanan bir bütün olduğunu hatırlatıyor.