Türk kadınının makyaj algısını, “güzellik” tanımını, makyaj ürünleri kullanım alışkanlıklarını, Türkiye’deki makyaj stillerinin bölgesel farklılıklarını inceleyen araştırma sonuçlarına 1729 kadın ile yüz yüze yapılan görüşme ile ulaşıldı. Araştırma bir yandan kadınların güzellik anlayışlarını ifade ederken bir yandan da en çok kullandıkları malzemelerle makyaja bakış açılarını ortaya koydu. Araştırmaya göre Türk kadını en çok göz makyajı yapıyor. Kadınların %28’i göz kalemi kullanarak bakışlara ve ifadeye verdikleri önemin altını çiziyor.
L'Oréal Türkiye’nin ülkemizin ‘’güzellik haritası’’nı çıkarmak için gerçekleştirdiği araştırma için; lise, üniversite öğrencisi, ev kadını, çalışan kadın, makyaj yapan ve yapmayan kadınlar gibi farklı sosyo ekonomik ve sosyo kültürel gruplardan 1729 kadınla görüşüldü. Kadınların %49’u güzelliği bakımlı olmak, %22’si doğal olmak, %’si 17 temizliğe önem vermek, %9’u cool ve albenili olmak, %7 farkedilir olmak, %7 fit olmak olarak tanımlıyor.