Merve Kantarcı Çulha
Bazıları için zenginlik maddiyata bağlıdır bazıları için huzurda gizlidir. Rekabet, insanı ileri taşır; geliştirir, zorluklara karşı diri tutar. Ama yönünü kaybederse zarar verici bir zenginlik hırsına dönüşür. Peki, sizin bilinçaltınız ne diyor, rekabet mi zenginlik hırsı mı? Kişilik testinde yer alan optik illüzyon bu sorunun cevabını verebilir. Resimde ilk ne görüyorsunuz?
Bir resme bakıp "ne gördüğünü" anlatmak aslında iç dünyayı dışa vurmanın en sade yollarından biri. Kişilik testinde yer alan optik illüzyonda doğa unsurlarından oluşmuş simetrik yüz illüzyonları içeren iki sürreal manzara görseli bulunuyor. Ağaçlar, bulutlar ve leoparlar bir araya gelerek etkileyici bir görsel yanılsama sunuyor. Siz optik illüzyona baktığınızda resimde ilk ne gördünüz?
Optik illüzyonlu görsellerin büyülü bir etkisi var. Hem zihin oyunlarıyla beyne egzersiz yaptırıyor hem de sanatsal anlamda doyurucu.
Böyle optik illüzyon içeren görseller, insanların dikkat eğilimleri, algı yapıları ve hatta iç dünyaları, bilinçaltı hakkında eğlenceli ve düşündürücü analizler yapma imkânı verir. Tabii bu tarz karakter analizleri bilimsel bir test değil ama psikolojik eğilimleri simgesel olarak anlamlandırabiliriz.
Resimde ilk ne gördüğünüzü söyleyin ve kendinizi tanıyın.
İLK DOĞAYI İLK GÖRENLER
Bilinçaltı düzeyde:
Zenginlik arayışı varsa bu, "dışsal servet"ten çok "hayat doyumu" üzerinedir.
Rekabet yerine kabul görme, varlıkla uyum sağlama arzusu olabilir.
Hırs değil, "bütünlük" isteği ağır basar.
İç dünyası zengin, doğayla güçlü bir bağı olan kişilerdir.
Detaylara dikkat eden, huzur arayan bireylerdir.
Sakin, düşünceli, genellikle iç gözlem yapan kişiliğe sahiptirler.
Estetik duyarlılığı yüksek, doğayla veya sanatla ilgilenme eğiliminde olabilirler.
Zihinsel olarak "bütünsel" değil, parçaları gözlemleme eğilimindedirler.
Anın içinde olan, çevresini dikkatle gözlemleyen kişiler.
İLK LEOPARLARI GÖRENLER
Resimde ilk leoparları görenlerin bilinçaltı düzeyde güç isteme, potansiyel tehditlere karşı tetikte olma, rekabet ortamlarına duyarlılık ve üstün gelme isteği, görünmeden ama etkili olma arzusu olabilir.
Sezgisel ve tetikte, çevresinde olup bitene karşı refleksi güçlü bireylerdir. Güç, özgürlük ve hareket temalarını önemseyen kişilerdir.
Rekabetçi yapıya sahip olabilirler, ya da bilinçaltlarında "tehlike" ve "korunma" kavramlarına duyarlılık taşıyor olabilirler.
Kimi zaman kontrolcü olabilirler, her şeyin farkında olmak isterler.
Savunmacı ve hızlı fark eden, ayrıntıdan çok tehdit/önemli unsuru seçer.
İLK İNSAN YÜZÜNÜ GÖRENLER
Bilinçaltı düzeyde görülme, değerli hissetme, kimliğini ortaya koyma ihtiyacı öne çıkar.
Rekabetten çok, "benim farkıma varın" mesajı taşır.
Zenginlik arzusu varsa bu, sosyal görünürlükle bağlantılıdır.
Soyut düşünebilen, sezgisel zekâsı yüksek bireyler. İnsan ilişkilerine duyarlı, empati yetisi gelişmiş kişiler.
Gizli anlamları, sembolleri ve derin yapıları fark etmeye yatkın. Sanat, felsefe, psikoloji gibi alanlara ilgi duyabilirler.
Bazen gerçeklikten kopma, hayal dünyasında kaybolma eğilimi olabilir. Derinlik ararlar, ilk bakışta görünmeyeni görmek ister.
HEPSİNİ AYNI ANDA GÖREBİLENLER
Optik illüzyonda hepsini aynı anda görenler bütüncül algıya sahip, zihin–duygu–sezgi dengesi iyi kurulmuş bireyler olabilir.
Liderlik ve analiz becerisi yüksek olabilir.
Karmaşıklıktan korkmayan, çok katmanlı yapıları kolay anlayan insanlardır.