Çocuklarda işe yarayan 5 disiplin yöntemi

Çocuklara bir şey yaptırırken bağırmak, cezalandırmak artık işe yaramıyor. Bu tutumlar disiplinde hiçbir şeyi teşvik etmiyor ya da doğru yolu göstermiyor. Peki, ebeveynler ne yapacak? İşte çocuklarda işe yarayan 5 disiplin yöntemi…

AKSAM.COM.TR/MOR PAPATYA

Günümüzde çocuklara bir şey yaptırmak, ikna etmek ya da onları disipline etmek oldukça zor. Eski yöntemler ya da cezalandırmak çocuk eğitimde işe yaramıyor.

Ebeveynler çocukları için disiplin yöntemlerini araştırıyor. Ebeveynliğin kalitesi çocuklara iyi bir gelecek sağlar. Bu aynı zamanda mutlu çocuk ve ebeveyn sayısının artmasını sağlar.

1. Dikkatini dağıtın

2 yaşındaki çocuğunuza çorabını 50 kere çıkarmaması gerektiğini söyleseniz de öz düzenleme yeteneklerinin henüz gelişmediğini unutmayın. Bu durumda onları yeniden yönlendirmeli ve/veya dikkatlerini dağıtmalısınız.

2. Mola verin

Çocuklar karşısında öfke yönetimi çok önemli. Çocuk sizi çok sinirlendirdiğinde kendinize mola verin, vakit ayırın. Öfkelenmenize neden olan şeyin hayal kırıklığınız, yorgunluğunuz veya sinirliliğiniz olup olmadığını anlamanıza yardımcı olur.

3. Örnek olun

Ebeveynlik söz konusu olduğunda fiziksel disiplin işe yaramıyor. En azından bilimin sunduğu çalışmaların sonucu böyle.

Çocuğunuzun sizi dinlemesini ve neyi yanlış yaptığını anlamasını istiyorsanız, ona öğretmelisiniz. Dayak atmanın başardığı tek şey çocuğunuzun sizden korkmasını sağlamaktır. Ona davranışının sonuçlarını veya onu nasıl kontrol edeceğini öğretmez. Çocuğunuzu daha saldırgan hale getirebilir.

4. Partnerinizle ortak kurallar koyun

Bir ebeveynin koltuğa atlamayı eğlenceli bulması diğerinin bunu yasaklaması çocukların kafasını karıştırabilir. Bu yüzden çiftler çocuk disiplininde ortak kurallar koymalıdır.

5. Gelişim aşamasını unutmayın

Çocukların yaş farkı disiplin kurallarını koyarken önemlidir. 2 yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk davranışı bir değildir.

Bildiğimiz gibi, bebekler beyinleri gelişmemiş olarak doğarlar bu da çocuğun hayatındaki sevgi dolu yetişkinlerin empati, duygusal güç ve zeka geliştirmesine yardımcı olması gerektiği anlamına gelir. Yani, bir yürümeye başlayan çocuğu ağzına bir şeyler koyduğu için cezalandırmak, onun gelişimini baskılamaktadır.

Ancak, 5 yaşında bir çocuk, yapmaması söylenmesine rağmen ağzına bir şeyler koyarsa, o zaman sevgi dolu bir ders verilebilir. Sorun, yürümeye başlayan çocukların beş yaşındaki bir çocuğun kavrayabildiği bilişsel kavramları kavrayamamasıdır, bu nedenle her ikisinden de aynı davranışı beklemek gerçekçi değildir, bu da çocuklar için etkili disiplin üzerine yapılan araştırmalarla desteklenmektedir.