Teknoloji her şeyi olduğu gibi müzik dinleme alışkanlıklarını da değiştirdi. Dijital platformların elde ettiği gelir bir yılda yüzde 33 arttı. Gençler bu uygulamalara yöneldikçe, fizy İstanbul Müzik Haftası benzeri organizasyonlar öne çıkmaya başladı. 2000’li yılların sonuna doğru ortaya çıkan, müzik sektörünü ve tetiklediği ekonomiyi büyüten fizy, Spotify, Deezer, Apple Music gibi platformlar ABD’de 2019’un ilk yarısında 4.3 milyar dolarlık bir pazar oluşturdu. Bu rakam, müzik sektörünün toplam 5.4 milyar dolar gelirinin yaklaşık yüzde 80’i. Haliyle dünya müzik piyasasına yön veren bu platformlar, beraberinde albüm ve plak satışlarını aynı zamanda müzik dinleme aygıtları ve aksesuvarlarını da canlandırdı. ABD’de CD satışları yüzde 5, plak satışları yüzde 13 arttı. Türkiye’de de başta fizy olmak üzere, Spotify, Deezer gibi abone sayıları günden güne yükselen platformlar sektörü şekillendirir hale geldi.
MÜZİK ŞÖLENİ BAŞLIYOR
Bu dönemde fizy, dijital müzik dinleyicisini yakalayacağı sponsorluklara imza atıyor. 4-9 Kasım arasında Türkiye’nin ilk ve tek popüler müzik ve kültür festivali olan ‘fizy İstanbul Müzik Haftası’nın ikincisi düzenleniyor. fizy ana sponsorluğunda, SM Production organizasyonuyla gerçekleşecek olan festivalde Kenan Doğulu’dan Teoman’a, Kalben’den Ceza’ya pek çok sanatçı müzikseverlerle buluşacak. Konserler Volswagen Arena, Kadıköy Sahne, IF Beşiktaş ve Moda Kayıkhane’de gerçekleşecek.