AA
Grafi2000'nin Kurucu Ortağı, çizgi karakter Kral Şakir'in karakter tasarımcısı, karikatürist ve yazar Varol Yaşaroğlu, Kral Şakir'in son filmi "Kral Şakir: Mikrop Avcıları-Cumburlop"un 31 Mart'ta vizyona girmeden önce deprem bölgesindeki çocuklarla buluşacağını belirterek, 8 ilde yaklaşık 10 bin çocuğun katılımıyla filmin galasının tamamını deprem bölgesinde yapacaklarını bildirdi.
Grafi2000 Prodüksiyon tarafından canlandırılan animasyon filminin karakter tasarımını hazırlayan Yaşaroğlu ve AC Lisansçılık ve Medya Ltd Şti Kurucu Ortağı Özlem Civelek, düzenlenen basın toplantısında, vizyona girecek yeni film, lisans pazarı ve deprem bölgesindeki faaliyetlerine ilişkin bilgi verdi.
Varol Yaşaroğlu, 31 Mart'ta gösterime girmesi planlanan son filmin galalarının hepsini deprem bölgesinde yapacaklarını, bu sayede deprem bölgesinde yaşayan çocuklara ve ailelerine motivasyon sağlamak istediklerini ifade etti.
Depremden etkilenen 8 ilde yaklaşık 10 bin çocuğa ulaşma hedefinde olduklarına işaret eden Yaşaroğlu, galanın bölgedeki çadır kent ve konteyner kentlerde LED ekranlarda yapılacağını, az da olsa bölgedeki çocukların yüzünü güldürmek istediklerini söyledi.
Yaşaroğlu, "Deprem bölgesinden aldığım bazı mesajlar beni çok etkiledi. Kral Şakir, çocukların sevdiği ve mutlu olduğu bir karakter. Bu yüzden onlara bu anlamda biraz motivasyon sağlamak istiyoruz. Filmimiz vizyona girmeden önce deprem bölgesindeki çocuklar izleyecek. Bazı illerde birden fazla seans yapacağız. Kalbimiz çocuklar için atmaya devam ediyor. Film gösterimi sonrası iş birliği gerçekleştirdiğimiz TOÇEV'le bölgedeki çocuklar için çalışmayı sürdüreceğiz." diye konuştu.
"25'İN ÜZERİNDE ÜLKEDE KRAL ŞAKİR LİSANSLI ÜRÜNLERİNİ SATIYORUZ"
Verilen bilgiye göre, Akademetre'nin Türkiye çapında 4 ila 11 yaş arası çocuklar arasında yaptığı araştırmaya göre, Kral Şakir, yüzde 92,4 ile çocukların en çok bildiği çizgi film oldu. Araştırmaya göre, TV internette izlenilen çizgi filmlerde ilk akla gelen çizgi film de Kral Şakir olarak kayıtlara geçti.
AC Lisansçılık ve Medya Ltd Şti Kurucu Ortağı Özlem Civelek, araştırmanın lisans pazarı için de önemli çıktıları olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Kral Şakir olarak bizim de çok güçlü olduğumuz televizyon segmentinde çizgi film sonrası reklam izlenme oranı yüzde 39,6. Reklamdan sonra çocukların ebeveynlerden ürünleri isteme oranı ise yüzde 30,8. Bu oran bile lisans sektörü açısından oldukça olumlu. Araştırma, her dört çocuğun evinde lisans markası bulunduğunu gösteriyor. Kral Şakir ise en çok tercih edilen lisans markası. 40 aktif lisansımız var, 200'ün üzerinde ürünümüz mevcut. 5 yabancı markaya lisans verdik, bu alanda diğer görüşmelerimiz devam ediyor.
25'in üzerinde ülkede Kral Şakir lisanslı ürünleri satıyoruz. 2022 yılında 250 milyon TL yurt içi pazarda, yaklaşık 50 milyon TL yurt dışı pazarda lisanslı ürün satışı geliri elde ettik, 2023 yılında bunu en az iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye'deki lisanslı ürün pazarının üçte birini biz domine ediyoruz, toplam pazar hacmi yaklaşık 750 milyon TL civarında."
KRAL ŞAKİR, TÜRKİYE'DE EN ÇOK İZLENEN ÇİZGİ FİLM KARAKTERİ
Toplantıda yapılan araştırmanın sonuçları da paylaşıldı.
Araştırmaya göre, çocukların yarıdan fazlası Kral Şakir'i izliyor. En çok izlemenin yanı sıra araştırma, Kral Şakir'in her üç çocuktan birinin en sık izlediği çizgi filmlerden biri olduğunu da gösterdi.
Türkiye çapında yapılan araştırmada, çocukların çizgi dünyasında en sevdikleri karakterlerde yüzde 59 ile Şakir önde geldi, Kral Şakir'i Necati ve Remzi takip etti.
Çocuklar, Kral Şakir içeriklerinin yüzde 74'ünü eğlenceli bulurken, yüzde 42,7'si de eğitici ve öğretici olduğunu belirtti.