‘Baba Nerdesin Kayboldum’ filmiyle seyirciye neler aktarıyorsunuz?
Yıllardır evinden uzakta, hayallerinin peşinde koşan ama bu hayalleri çok da gerçekleştiremeyen genç bir adamın, babasının ölümüyle doğduğu büyüdüğü İzmir’e geri dönmek zorunda kalmasını ve bu süreçte kendisiyle, başarısızlıklarıyla, hayatta aldığı kararlarla yüzleşmesini anlatıyor filmimiz…
Nasıl bir karaktere hayat veriyorsunuz?
Oya karakteri, benim gibi İzmirli bir genç kadın. İç mimar, hayatta kendi kararlarını kendi alabilen, kendi ayaklarının üzerinde durabilen, hayatına girdiği erkeğe de kendi doğrularıyla destek olan güçlü bir kadın.
Bugüne kadar birçok karaktere hayat verdiniz. Peki, canlandırdığınız karakterler size neler kattı?
Hepsinden pek çok şey öğrendim. Hepsi de birbirinden farklı kadınlardı ama ortak özellikleri sanırım güçlü kadınlar oluşuydu. Ben de gücümü ve sınırlarımı keşfederken, hayatta bir yandan yol alıp kendimi büyütürken bu kadınlardan da öğrendiğim şeyler de oldu elbet…
REYTİNG SİSTEMİ YANILTICI
Teklifleri neye göre değerlendiriyorsunuz?
En önemli şey senaryo… Hikâye kendini merak ettiriyorsa, içimde bir yerde bir şeyler gıdıklıyorsa zaten 1-0 önde başlıyor. Sonrasında bana önerilen karakterin hikayenin neresinde durduğuyla, hikayeye nasıl hizmet ettiğiyle, geçirdiği dönüşümlerle de ilgileniyorum elbette.
Sizce dizilerin tutmamasının nedeni nedir?
Dizilerin tutmadığı algısına katılmıyorum. Sadece çok fazla dizinin aynı anda ekrana çıktığı, izleyicinin de ne seyredeceğini şaşırdığı dönemler oluyor bazen. Reyting sistemi de yanıltıcı olabiliyor. Benim izleyici olarak çok sevdiğim kimi işler çok erken veda etmek zorunda kaldı.
Hayallerimin ortasındayım
Bu yolculuğa başlarken kurduğunuz hayallerinizin tam olarak neresindesiniz?
Tam ortasındayım. Bu filmi çekerken, 15 yıl öncesine dönüp İzmir’de hayaller kuran halim geldi gözümün önüne, İzmir’de çektiğimiz için filmi, doğal olarak anılar kendini hatırlattı. Buradan oraya baktığımda çok güzel bir yolda olduğumu görüp şükrettim. Devamının da böyle gelmesini umuyorum.
Özeleştiri çok yaparım
Kendinizi oyunculukta iyi ifade edebildiğinizi düşünüyor musunuz?
Oyunculukta her zaman çok daha iyisinin olacağına inanırım. O yüzden büyümeye benzetirim. Ne kadar büyürsek büyüyelim kendimizi geliştirmemiz hiç bitmez. Algılarımız daha da genişler. Bir önceki çektiğimiz bölümü izlerken bile, eleştirebilecek birçok şey buluyorum kendimde. Çok iyi özeleştiri yaparım.
BARAN AKBULUT: SiNEMA ÖZGÜRLÜKTÜR
Sinema sizin için ne ifade ediyor?
Çağrışım olarak, ‘sinema’ deyince ilk aklıma gelen şey bir sanat dalı değil, bir mimari yapı oluyor genellikle. Bir sinema binası, kendi çatısı, kendi kapısı, gişesi, kendi serinliği olan… Belki Eskişehir’de çoktan tarih olmuş devasa Kılıçoğlu sinemasını unutamıyor oluşumdandır. Daha sonra çağrıştırdığı şey, bir çeşit özgürlük hissi... Karanlığın içinde, arkanızdan gelen bir ışık hüzmesiyle özgürleşiyorsunuz.
‘Baba Nerdesin Kayboldum’ filminden teklif geldiğinde size evet dedirten şey ne oldu?
Senaryonun kişiselliği, özgünlüğü, ilerleyiş tarzı, şaşırtıcılığı çok hoşuma gitti. Ayrıca filmin kahramanını alabildiğine sıradan mekânlarda görüyor olmamız da ilginç geldi, filmin büyük bir kısmı mahalle içlerinde geçiyor.
TEK BİR İŞ SIKICI
Birçok oyuncu son dönemlerde kendi filmlerini çekiyor ya da yazıyor. Sizi böyle bir alanda görebilir miyiz?
Meslek kavramının gelip geçici zihniyetler tarafından çizilmiş sınırları, ömür boyu tek bir şeyi yapmak zorunda olma fikri ve tek alanda uzmanlaşma, hem klostrofobik hem de sıkıcı geliyor. Her şeyin yapılabileceği bir başlangıç noktasında devamlı ikamet edilebilir. Pek çok mesleğe çırak yazılmak istiyorum.
TELiF YASASI EN BÜYÜK EKSiKLiK
Sektörde değişmesini istediğiniz bir eksiklik var mı?
Sektörde değişmesini istediğim ve gerçekleştiğinde diğer sorunların da çözümünü kendiliğinden tetikleyecek olduğuna inandığım eksiklik, telif yasasının hâlâ çıkmamış oluşu.
AŞK-I MEMNU BAŞLANGIÇ NOKTAM!
‘Aşk-ı Memnu’ dizisi sizin için dönüm noktası mıydı?
Aşk-ı Memnu oynadığım ilk dizi. Bu bakımdan dönüm noktasından ziyade, başlangıç noktası diyebiliriz.