Artık babaannem bile Instagramın ne olduğunu öğrendiğine göre bu başlığı 7’den 77’ye hepimizi ilgilendirdiğini düşünerek attım. Gelin günlük hayatımızın vazgeçilmezi haline gelen bu uygulamayı daha iyi tanıyalım ve Türkiye’deki kullanımıyla ilgili sizi biraz bilgilendireyim. Instagram 2010 yılında Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kuruldu. Çekmiş olduğunuz fotoğraflarınızı sosyal medya üzerinden ücretsiz paylaşabildiğiniz bir platform. Instagram EMEA Bölgesi İş Geliştirme Yöneticisi Amy Cole, geçtiğimiz günlerde bir açıklama yaptı ve Türkiye’de 22 milyon kişinin aktif Instagram kullandığını açıkladı. Çok ciddi bir rakam değil mi? Bu kadar kişinin bırakın internet kullanmasını sosyal medyayı ciddiye aldığını bile düşünmezdim. Amy Cole’un değindiği bir konuda Instagram’ın Türkiye’de ciddi kurumsal bir reklam platformu haline gelmiş olması. Unilever, Turkcell ve Ülker gibi önemli firmalar uygulama üzerinden kampanyalar ve reklam çalışmaları yapıyor. Yani yediğimiz içtiğimiz ve selfie’lerimizi paylaştığımız bu uygulama şu an ciddi bir pazara hükmediyor.
En çok yapılan paylaşımlar
Türkiye’de Instagram kullanan kitle diğer ülkelere göre daha genç. Yapılan istatistik çalışmalarıyla ortaya çıkan sonuçlardan biraz bahsedeyim. Amerika ve diğer ülkelerde en çok paylaşılan fotoğraflar özçekimler ve hayvanlarken ülkemizde en çok paylaşılan fotoğraf konsepti ‘aile’ ‘Gezi-doğa’ ve ‘yemek’de diğer popüler konularımız. Fakat istatistiklerde yer alan çelişkili bir gerçekte ‘aile ve arkadaş’ fotoğraflarının en az beğeni alan konular olması. Erkek kullanıcılar en çok spor ve tatil paylaşımları yaparken Türk kadınları en çok aile ve özel kutlama resimleri paylaşıyormuş. Kadınların açık ara en çok paylaşımları özçekimleri diye düşünüyordum bu analiz beni yanılttı. Kadın-erkek en çok yapılan paylaşımlar ise kahve ve anne etiketleriyle paylaşılan fotoğraflarmış. Bu bilgi beni hiç şaşırtmadı. Türk kahvesi gibi bir geleneğimiz var sonuçta ve herkesin annesi kendine değerlidir. Fakat biz Türklerin en büyük zaafımız annelerimizdir.
Canlı yayın geliyor
Sadece fotoğraf paylaşımları için kurulan uygulamaya bir süre sonra video paylaşım özelliği üzerine de 24 saat içinde silinen paylaşımların yapıldığı ‘stories’ özelliği geldi. Ve şimdi sıra canlı yayında ‘Go insta!’ Uygulama ve Android çalışanları yakın zamanda bu özelliği aktif etmek için ciddi bir çalışma içerisinde. Stories bölümünde yer alacak olan ‘Go insta!’ butonuyla canlı yayın yapmak mümkün olacak. Bakalım ülkemizde canlı yayın özelliği rağbet görecek mi?
DESTEK HATTI BİLE VAR!
Instagram kullanımınızda karşılaştığınız tüm sorunlarınız için ‘Instagram Destek Hattı’ olarak hizmet veren VIP bir hizmet var. 11820 Teknoloji Destek Hattı’nı arayarak ücretli bir şekilde uzman bir ekipten yardım alabiliyorsunuz. Hesabınıza giriş problemleri veya hesabınızın çalınması gibi kritik durumlarda bu destek hattı yardımınıza koşacaktır.
Uygulamada diziler başladı
Sosyal medya kullanımı ve akıllı telefonlar hayatımızı ele geçirdiğinden beri TV-Radyo kullanımı %70 azaldığını daha öncelerde yazmıştım. Bunu fark eden reklam ve dizi sektörü de kolları sıvadı ve Instagram dizileri hayatımıza ilk olarak ‘puma’ markasının bir çalışmasıyla girdi. Based İstanbul işbirliğiyle marka Türkiye’de bir ilk gerçekleştirdi. ’Dünya’nın en hızlı markası’ mottosuyla çalışan marka, sosyal medyanında en hızlısı oldu. 5 gencin hikayesinin anlatıldığı her biri 60 saniyelik 10 bölümden oluşan mini dizi çok ilgi gördü. Bu dizi çalışması diğer markalar tarafından da devam edecek gibi görünüyor. Benim hoşuma gitti vallahi bu iş.