RÖPORTAJ: ALİ DEMİRTAŞ
Başarılarıyla adından söz ettiren dünyaca ünlü piyanist ve besteci Hüseyin Sermet, uzun yıllardır yaşadığı Fransa'dan bir süre önce Türkiye'ye döndü. Sermet, Türkiye'ye dönme sebebini AKŞAM'a anlattı.
"Türkiye'deki sanat hayatının korkunç tefessüh etmiş olması var" diyen Sermet, sözlerine "Türkiye, ister istemez, çok zorla kafasına geçirilen bir Batılılaşma sürecine sokuldu. Bilhassa Türkiye'nin Türklüğünü Türklere unutturmak için dinen İslam'a ait her türlü şeye, 'kötü' deyip burun kıvırdılar. Türkiye neden taklidin müsveddesi oldu? Çünkü Batı'yı taklit etmeyi ve Batı'yı her konuda yüceltmeyi marifet bilmiş, kendisinin yaptığı her şeye hakaret etmeyi marifet bilmiş, bunun kendisine ayrıcalık ve kültür kazandırdığını düşünen bir çevreyle biz ancak bu kadar yol alabiliriz'' şeklinde devam etti. Fransa'nın kendisine vatandaşlık teklifinde bulunduğunu ancak kabul etmediğini söyleyen Sermet, "Türkiye'de cebinde tek bir tabiiyeti olan tek sanatçı benim. Birileri hangi hududa giderse her cebinden ayrı bir pasaport çıkarıyor. Ben iftiharla bir tek Türk pasaportu taşıyorum" dedi.
Ülkemizde konser piyanosu sorunu var
Dünyanın dört bir yanında konserler veren Hüseyin Sermet, ülkemizde yaşadığı bir soruna ise şu şöyle dikkat çekti: "Konser piyanosu; duvar piyanosu ya da etüt piyanosu ile alakası olmayan bir 'Formula 1' aracıdır. Bu kadar ülke gezdim, konser piyanosuna bakmasını bilmeyen, traktör gibi kullanan Türkiye'den başka bir ülke görmedim. Ben Kenya'da dahi çaldım. Bizimkiler, oradaki akordör çocuğun eline su dökemezler. Konser piyanolarını Türkiye'deki gibi rezil rüsva bir şekilde veren başka bir ülke yok."