AA muhabirinin edindiği bilgilere göre, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından okuma kültürünün yaygınlaştırılması, çocukların erken yaşlarda kültür ve sanat eğitimi almalarının sağlanması amacıyla ilk kez 2014'te hayata geçirilen Z-Kütüphanelerin sayısı ve etkinliği her geçen gün artıyor.
Öykü atölyesi, kitap tasarlama, tiyatro ve şiir etkinlikleri, yazarlarla buluşma, imza günleri gibi sosyal etkinlik çalışmalarıyla bir kütüphaneden fazlası olan Z-Kütüphanelerde öğrencilere hem okuyup hem de hayal dünyalarını geliştirme imkanı sunuluyor.
YAKLAŞIK 1 MİLYON ÖĞRENCİ YARARLANIYOR
47 BİNDEN FAZLA ESER KATALOGLANDI
Öte yandan, Bakanlık tarafından Z-Kütüphanelerin tek bir platform üzerinden hem bütünleşik hem de bağımsız olarak yönetilebilmesine imkan sağlayan "Z-Kütüphane Otomasyon Sistemi" hayata geçirildi.
Kayıtlı 1447 okulun bulunduğu sistemde şu ana kadar 47 bin 799 eser kataloglandı.
Z-KÜTÜPHANELERİN ETKİLERİ İNCELENDİ
Okullara yeni Z-Kütüphane kazandırma çalışmalarını devam ettiren Bakanlık, bu kütüphanelerin çocuklar üzerindeki yansımalarını saptamak amacıyla "Z-Kütüphane Etki Analizi" çalışması gerçekleştirdi.
Yapılan araştırma sonucunda, bu kütüphanelerin okuma kültürüne katkı sağladığı, öğrencilerin de bu kütüphanelerde geçirdikleri zamanı artırdığı belirlendi.
Bakanlık, aynı zamanda Türkiye genelindeki kütüphanelerin öğrenciler tarafından aktif olarak kullanılması yönünde çalışmalar yürütmeyi planlıyor.