Boğaziçi Üniversitesi’nde 2005’ten bu yana seramik dersi veren ve sahip olduğu atelier 13’te hem tasarım/üretim, hem eğitim/çalıştay yapan Aslı Aydemir, bu sergide bir döneme damgasını vurmuş kitsch porselen figürlere çağdaş sanat pratiklerini uygulayarak “güzelleme” yapıyor.
iade-i itibar sergisinde mavi-beyaz Çin Malı porselen heykelciklerin sosyo-kültürel açıdan orta sınıfın evlerini süslemesi ve o evlerde yaşayanlarca biçilmiş değerinin karşılığını bulması adına yeniden farklı malzemelerle işlenmesi konu alınıyor. Nostaljik bir duygu yaratmak amacıyla yola çıkan sanatçı, porselen objelerle kendi anılarına ve mesleğine aynı anda selam gönderiyor.
Bu kolay ulaşılabilen porselen figürler birer antika izlenimi verilerek fotoğraflandıktan sonra kalıpları alınıp çeşitli malzemelerle tekrardan üretilerek heykelleştiriliyor; üstelik hemen hemen herkesin anılarını tazeleyecek bir video enstalasyonu ile birlikte sergileniyor. Sergide bu objelerin yaşam alanlarından yok oluşlarını simgeleyen bir de performans yer alıyor.