Bir varoluş sorgusu: ''İkilem ve Denge'' CerModern'de

Ercan Arslan'ın sanatseverleri sanatın felsefi boyutlarında derin bir yolculuğa çıkaracak olan resim sergisi İkilem ve Denge 9 Kasım Cumartesi günü CerModern'de açılacak. Sergi 8 Aralık'a kadar görülebilecek.

CerModern, 15. yaşına girerken sanatın felsefi boyutlarında derin bir yolculuk sunan özel bir sergiye ev sahipliği yapıyor. Ambiguous Polarities / İkilem ve Denge başlıklı Ercan Arslan sergisi, Burak Fidan'ın küratörlüğünde 9 Kasım'da CerModern'de sanatseverlerle buluşacak. Serginin açılış etkinliği olarak, 10 Kasım saat 14.00'te Arslan'ın katılımıyla bir de söyleşi gerçekleştirilecek.

SIRADANIN ÖTESİNDE BİR BAKIŞ

Sanatçı, Ambiguous Polarities - İkilem ve Denge başlıklı sergisinde, insan ruhunun derinliklerine inerek varoluşsal soruları ve duygusal çelişkileri sanat aracılığıyla keşfe çıkıyor. Arslan'ın eserleri, figüratif biçimleri parçalayarak dekonstrüktif bir estetik sunarken, izleyiciye sıradanın ötesinde bir bakış açısı sunuyor. Onun resimlerinde yalnızca figürler değil, insan doğasının karmaşıklığı, belirsizlikler ve zıtlıklar da güçlü bir biçimde hissediliyor. Serginin küratörü Burak Fidan, Arslan'ın eserlerindeki bu çok katmanlı yapıyı ön plana çıkararak, izleyicinin eserler ile derin bir bağ kurmasını hedefliyor. Burak Fidan'ın küratöryal metninde belirttiği gibi sanatçı bu sergideki resimleriyle boşluklar, kutuplaşmalar ve belirsizlik kavramları üzerinden sorgulanan çelişkileri, kullanılan malzemelerin karakteristik özellikleri çerçevesinde, farklı boyutlardaki eserleri harmoni – disharmoni üzerinden bir araya getiriyor.

RUHSAL KARMAŞAYI ORTAYA KOYUYOR

Ercan Arslan, çalışmalarında yalnızca bir görsel anlatım sunmakla kalmıyor, aynı zamanda insanın kimlik arayışını, varoluşsal çıkmazlarını ve ruhsal karmaşasını da ortaya koyuyor. Sanatçının eserlerinde, figürlerin gözlerinin sabit bakışları, izleyiciyi adeta hipnotize edercesine kendisine çekiyor. Bu gözler aracılığıyla izleyici hem kendi varoluşunu sorgulama fırsatı buluyor, hem de dış dünyayla olan ilişkisini yeniden değerlendirme sürecine giriyor. Arslan'ın eserlerinde sıklıkla kullanılan mavi arka plan, dinginliği simgelerken, figürlerin içsel çalkantılarını yansıtan turuncu ve kırmızı tonlar, sanatçının insan doğasındaki ikilemleri nasıl ustalıkla ele aldığını gösteriyor.

Sergi, izleyicilere yalnızca sanatla buluşma fırsatı değil, aynı zamanda kendileriyle ve insan doğasının en temel sorularıyla yüzleşme alanı yaratıyor. Figürlerin eksik ve dağınık yapısı, bireyin ruhsal karmaşasına ve kendini tanıma çabasına ayna tutarken, bu sergi izleyiciyi sanatın felsefi boyutlarında derin bir yolculuğa çıkarıyor.