Yerli üreticileri birleştirip küresel markalar çıkarıyor

E-ticaret ve pazaryerlerinde satış yapan markaları bünyesine katarak yatırım yapan RubiBrands, 23 milyon dolar yatırım aldı. Firma bu yatırımı, yerli ürünleri yurtdışına online ulaştırmak için kullanacak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

E-ticaret ve özel sermaye yatırımları alanında önemli başarılara imza atan Yetkin Güneş, İrtek Uraz, Berkay Tulay ve Emre Ekmekçi tarafından pandemi döneminde kurulan RubiBrands, başarılı e-ticaret markalarına ortak olup, yatırım yaparak onları büyüyen pazar yerlerinde geliştirmeye odaklanıyor.

23 MİLYON DOLAR KAYNAK

RubiBrands, özellikle Ortadoğu Avrupa, Afrika ve Türkiye'de üretilen ve Amazon'da başarılı olan markalara birleşme veya satın alma yöntemiyle yatırım yaparak onları küresel markalara dönüştürüyor. Firma özellikle global pazarlara açılmak isteyen KOBİ ve markaları hedefliyor. Dünyada henüz çok yeni olan bu iş modelini uygulayan yaklaşık 100 şirket var. Bu şirketler büyük oranda sadece FBA (Fulfillment by Amazon) odaklı çalıştıkları için bu iş modeline "Amazon Marka Toplayıcısı" deniyor. Dünyada çok hızlı bir şekilde 7 milyar dolarlık nakit yatırım alan bu yeni iş modelinin Türkiye'deki ilk uygulayıcısı olan RubiBrands, şu ana kadar 7 markayı aldı. Firmanın hedefi önümüzdeki on iki ay içinde 25 markaya, yıllık 12 milyon adetlik sevkıyata ve 110 milyon dolarlık satışa ulaşmak. Geçen hafta ABD, İngiltere ve Türkiye'den şirketlerin katıldığı yatırım turunda 23 milyon dolarlık rekor tohum yatırımı alan firma bu yatırımı, yerli markaları yurtdışına açıp, Türkiye'nin en büyük e-ihracatçılarından biri olmak için kullanacak.

ÇİN'İN YERİNİ TÜRKİYE ALIYOR

Dünyada Çin'e olan tedarik ve lojistik bağımlılığı azaltmak için yoğun bir çaba olduğunu belirten RubiBrands CEO'su Yetkin Güneş şunları kaydetti: "Bu ortamda, üretici ve ihracatçı olarak her geçen gün konumunu sağlamlaştıran Türkiye ve Türk markalarının global pazarlardaki kalite algısı çok yükseldi. İstanbul Havalimanı yatırımıyla uçak kargo ve lojistik alanında bölgesel bir üs haline gelmesi ise Türkiye'nin AB ve Amerika'nın ihracat ortağı olmasını sağladı."

7 ŞİRKETE YATIRIM YAPTI

Smyrna TurkIsh Cotton: Yüzde 100 Türk pamuğundan havlu ve ev tekstili ürünleri üreten firma özellikle Amazon Amerika'da çok başarılı.

Eat Well PremIum Foods: 1969'dan beri müşterilerine uygun fiyatlı ama lezzetli ve kaliteli baharat, tohum ve kakao ürünleri sunan firma başta Amerika olmak üzere 20 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.

Narpump: Sessiz ve hızlı çalışan otomatik damacana pompası üreten firma global pazarlarda başarılı olacak.

Box & Box: Özellikle pandemiyle globalde hızlanan bir trend haline gelen açıkhava keyfini geliştirdiği uygun ve kaliteli kamp, piknik, açıkhava ve ev ürünleri destekleyen marka.

MoodlIgo: Bambu ipliğinden nefes alan, terletmeyen, sağlıklı ve sürdürülebilir çorap ve basic giyim ürünleri üreten marka.

Roru Concept: Yogiler tarafından yogilerin ihtiyaçları düşünülerek tasarlanan, sürdürülebilir malzemelerden yoga ve spor ürünleri üreten marka.

BİR SENEDE 20 BİN KULLANICIYA ULAŞTI

Pandemide sokağa çıkma yasakları ve kapanmalarla geçen zorlu süreç spor kulüplerinin gelirlerini sarsarken, üyeliği devam edenler için boşa harcanan bir masraf yarattı. Kullanıcıların üyelik sözleşmesi yapmadan, istediği spor salonunda dilediği kadar spor yapmasını sağlayan uygulama Fitty, alışılagelen spor salonu algısını değiştirdi. Fitty CEO'su Murat Arslan, "500'e yakın spor salonuyla anlaşma yaparak 20 binden fazla kullanıcı ulaştık" diye konuştu.

İŞ MAKİNELERİNDE KİRALAMA DÖNEMİ

İş ve endüstri makineleri için en kapsamlı ve dinamik pazar yeri MachineGo hizmet vermeye başladı. Paylaşım ekonomisine yönelik önemli bir girişim olarak hayata geçen MachineGO, ihtiyaç duyulan tüm iş ve endüstri makinelerini www.machinego.com internet sitesi üzerinden kiralık makine arayanların hizmetine sunuyor. Makinesini kiraya vermek isteyenler de bu platform üzerinden yeni müşterilere ulaşabiliyor.

ZORLU COĞRAFYALARA TEMASSIZ TÜNEL AÇIYOR

Ağırlıklı olarak Tekfen'in faaliyet gösterdiği alanlarda, girişim dünyasındaki fırsatları değerlendirmek üzere 2016 yılında kurulan Tekfen Ventures, odaklandığı sektörlerdeki girişim sayısını 13'e çıkardı. Tekfen Ventures'ın portföyündeki şirketlerinden biri de temassız, yeni nesil tünel açma teknolojileri üreticisi Petra. Daha önceleri nüfuz edilemeyen zor coğrafi bölgelerde tünel açmayı mümkün kılan bu teknoloji işçilik, güvenlik, zaman ve maliyet açısından sunduğu faydalarla dikkat çekiyor. Petra'nın yeni yer altı teknolojisi, 3 kıtada çeşitli coğrafi koşullarda hizmet veren Tekfen'in Mühendislik ve Taahhüt Grubu tarafından da kullanılacak. İki eski NASA çalışanı tarafından geliştirilen yeni teknoloji dünya altyapı sektöründe yeni bir sayfa açacak.