Türkler, Avrupa'nın mutfağını zorluyor

Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, ‘Invitation Only Europe' kapsamında Amsterdam'da Avrupalı alıcılarla buluştu. Türk üreticiler, bu alanda 25 milyar dolar ithalat yapan AB'den daha fazla pay almak için harekete geçti.

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) 'Invitation Only Europe' etkinliği kapsamında Türk üreticiler ve Avrupalı alıcıları Hollanda Amsterdam'da bir araya getirdi. Türk üreticiler Hollandalı alıcıların yanı sıra Almanya, Belçika, İspanya, Polonya ve İngiltere'den gelenlerle de görüşme fırsatı buldu. Avrupa pazarının sektör için önemli olduğuna dikkat çeken EVSİD Kurucu Üyesi ve Yurtdışı Projeler Komitesi Başkanı Beyhan Baycar, "Avrupa bizim için önemli bir pazar; ihracatımızın yaklaşık %58'lik kısmını buraya gerçekleştiriyoruz ama bu ülkelerin ithalatı içerisinde payımız hâlâ çok az" dedi.

İKİNCİ SIRADAYIZ

"Örneğin Hollanda'nın sektör ithalatında payımız sadece yüzde 1.8 düzeyinde. Avrupa'da ikili iş görüşmeleri gerçekleştirmemizin ana nedenlerinden biri de bu payı artırabilmek" diyen Baycar, Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü olarak 2022 itibarıyla 3.5 milyar dolarlık ihracata imza attıklarının altını çizdi. Beyhan Baycar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye ihracatında payımız çok fazla gözükmese de dünya ölçeğinde sektörümüzde Çin, Almanya, İtalya ve Hollanda'dan sonra 5. büyük ihracatçı konumundayız."

TÜRKİYE İÇİN FIRSAT

Sektör olarak ticaret fazlası verdiklerini söyleyen Baycar, "Hollanda ithalat tarafında 4.4 milyar dolarlık ithalatı ile küresel bazda yüzde 3.4 pay ile 6. büyük ithalatçı konumunda. Bu da aslında Türkiye için bir fırsat. Hollanda, ağırlıklı olarak ithalatını Çin'den gerçekleştiriyor. Türkiye'den ithalat artışı yüzde 2.8 ile sınırlı kaldı" ifadelerini kullandı.

240 İKİLİ GÖRÜŞME

Amaçlarının öncelikle sektör olarak duruşlarını, profesyonelliklerini Avrupalı alıcılara gösterebilmek olduğunu dile getiren Beyhan Baycar, Hollanda'da yapılan program ile maksimum sayıda alıcı firmayı üreticilerle buluşturduklarına vurgu yaptı. Beyhan Baycar, "İki gün süren etkinlikte firmalarımız, Avrupa ülkelerinden gelen alıcılarla yaklaşık 240 ikili görüşme gerçekleştirdi" ifadelerini kullandı.