Türkiye, lojistikte avantajlı hale geldi

Sürat Kargo CEO'su Cem Oğuz, lojistik altyapısı nedeniyle Türkiye'nin pek çok avantaja sahip olduğunu söyledi. Oğuz “Türkiye'de herşey var” dedi.

Sürat Kargo CEO'su Cem Oğuz, lojistik altyapısı nedeniyle Türkiye pek çok avantaja sahip olduğunu söyledi. Türkiye'nin başarılı üretici ve satıcılardan kurulu yapısıyla ticarette güçlü bir ülke olduğuna işaret eden Oğuz, son dönemde ülkenin coğrafi avantajından daha belirgin şekilde yararlanılmaya başlandığını anlattı. Oğuz, Türkiye'nin güçlü lojistik altyapısı sayesinde uzak pazarlara erişimde pek çok avantaja sahip olduğunu dile getirerek, "Türkiye, coğrafi konumu nedeniyle yakın coğrafyalara ürün ve hizmet sunar hale geldi. Dolayısıyla Türkiye'nin konumu, bu anlamda çok önemli" dedi.

SÜREÇTEN KÂRLI ÇIKTIK

Oğuz "Uzak noktalara erişim noktasında yeni tarifelerin etkilerini düşündüğümüzde, Türkiye'nin tarife oranları, rekabet ettiği ülkelerin tarife oranlarından daha az maliyetli. Bu da pozitif bir şekilde ihracata dönüşerek uzak lokasyonlara, Amerika'ya kadar çok ciddi bir talebin oluşmasını sağladı. Maliyeti daha da azaltan farklı öneriler sunan yapay zekayla bu avantajlar birleştirdiğinde, Türkiye ve esnafı, bu süreçten karlı çıktı" diye konuştu.

TÜRKİYE'DE HER ŞEY VAR

Türkiye'nin stratejik konumunun, farklı ulaşım yolları sayesinde dijital ticaret alanında rekabet avantajı sunduğuna ifade eden Oğuz "Türkiye'de her şey var. Yakın coğrafyada da bunlara yönelik talep var. Hız önemli bir şey. Uçakla gönderilecek bir ürünü, biz Türkiye içerisinden karayoluyla ulaştırdığımızda, aynı sürede daha uygun fiyatlar sunabiliyoruz. Coğrafi konumumuzun faydalarını görmeye başladık" dedi.

Oğuz, bu avantajların, Türkiye'nin ticaret bağlantı merkezi olabilmesi için büyük bir fırsat yarattığına dikkati çekerek, sözlerine şöyle devam etti: "Coğrafi konumu itibarıyla Türkiye'nin bölgesel bir ticaret merkezi, yani bir 'hub' haline geldiğini söyleyebiliriz. Havalimanı yatırımlarıyla başlayan bu süreç, karayolu bağlantılarının güçlenmesiyle devam etti. Türkiye'nin yakın coğrafyada ticarete açılması ve bunu destekleyecek lojistik altyapıya ulaşması, stratejik konumun somut faydalarını görmeye başladığımızın bir göstergesi."

İHRACAT ELÇİSİYİZ

E-ticaret sektörünün yurtdışı operasyonları konusunda da kendilerini ihracat elçisi olarak gördüklerini belirten Cem Oğuz, "Hedefimiz Türkiye merkezli ama global hedefli teslimat yapımızı güçlendirmek. Doğu Avrupa, Türki Cumhuriyetler ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere stratejik ülkelere yatırım yapmak ve teknoloji operasyon ve insan odağında uluslararası vizyon kazanmak. Tabii bunu lojistikteki iyileştirmelerle de desteklemek. Biz hem ekibimiz hem de paydaşlarımızla birlikte süratle koşmaya devam ediyoruz. İşimizi yaparken sosyal faydayı da gözetiyoruz" dedi.

KENDİMİZİ TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLARAK GÖRÜYORUZ

Global e-ticaret platformu WORLDEF İstanbul'da bir oturuma katılan Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, kargo şirketlerinin e-ticaretteki büyümenin yarattığı talebi karşılamak için teknolojik çözümlere yönelmek zorunda olduğunu belirtti. Cem Oğuz, "Artık yapay zeka teknolojileri, inovasyon ve Ar-Ge süreçlerinin yoğun olduğu bir dönemdeyiz. Kendimizi bir teknoloji şirketi olarak görüyoruz" dedi. Oğuz, şirket olarak toplam iş hacimlerinin yüzde 80'inin e-ticaret gönderilerinden oluştuğunu belirtti. Oğuz, "Müşteriden talep gelmeden pazarı dönüştürmeye liderlik etmek istiyoruz. Tüm yatırımımızı bu vizyon doğrultusunda yapıyoruz" dedi.