Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) bu yıl dördüncüsünü düzenlediği ‘Türkiye İnovasyon Haftası’ etkinlikleri başladı. Türkiye İnovasyon Haftası’nın partner ülkesi Hollanda Prensi Maurits van Oranje-Nassau da inovasyon için üç önemli etkene dikkat çekerek, bunları mükemmel bir fikir, seçkin bir ekip ve yüksek kaliteli ekosistem olarak açıkladı.
Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) bu yıl dördüncüsünü düzenlediği ‘Türkiye İnovasyon Haftası’, 'Sınırsız inovasyon, sınırsız potansiyel' sloganıyla başladı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi açılış konuşmasına, “Hintli bir guru, ‘Bütün dünyayı değiştirmene gerek yok, sadece kendini değiştir ve tüm dünyayı değiştirmeye başlamış olacaksın. Çünkü sen dünyanın bir parçasısın. Tek bir insan bile değişse, bu değişim binlerce insana ulaşacak.’Biz de bu etkinlikte bir kişiye bile ilham olabilirsek, bir kişiyi bile farklı düşünmeye yönlendirebilirsek, kendimizi başarılı sayacağız” sözleriyle başlayarak inovasyon yolunda değişim hedeflerini ortaya koydu.
TİM Başkanı Büyükekşi, Einstein’ın “Hiç hata yapmamış adam, yeni bir şey denememiştir” sözlerini de hatırlatarak, “Çünkü, inovatif insanlar, daha az kreatif olan insanlardan daha fazla hata yaparlar, çünkü peşinden koştukları fikir sayısı da çoktur. Gençlerimiz bu yolda hata yapmaktan korkmasınlar. İnovasyonun aynı zamanda bir sabır işi olduğunu unutmasınlar” diyerek gençlere inovasyon için yol gösterdi.
İnovasyonun sadece nano-teknolojiden, fütürizmden teknolojiden ibaret olmadığına işaret eden Büyükekşi, "İnovasyon değer katmak demek. Eğer bir ürüne, bir sürece, bir fikre değer katabiliyorsanız inovasyon yapabilirsiniz. Eğer içinizde bir kişinin dahi hayal dünyasında bir kıvılcım yakabilirsek, bir inovatif fikrin dahi tohumunu atabilirsek, bir inovatif girişimin dahi yolunu açabilirsek, biz amacımıza ulaşmış olacağız. Özellikle gençlerimize sesleniyorum: ‘Yapamazsın’ diyen sesleri geride bırak, ‘Sen’, içinden gelen sese bak. Farklı ol, Farklı düşün, Fark oluştur” şeklinde konuştu.
HOLLANDA PRENSİ’NDEN İNOVASYON TÜYOLARI
Etkinliklerin bir başka ayağında ise Shell Eco-marathon yarışmasında Türkiye ödülleri sahiplerini buldu. Shell Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) işbirliğiyle bu yıl ilk kez düzenlenen maratonda geleceğin mühendislerini enerji tasarruflu otomobiller tasarlamaya ve üretmeye teşvik etme amacıyla gerçekleştirilmişti. Yarışmada, Türkiye birinciliğini Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden (KTÜ) 'Energy Technologies Team' ekibi elde etti. KTÜ'lü ekip ödülünü, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem ve TİM Otomotiv Sektör Grubu Başkanı Ömer Burhanoğlu’nun elinden aldı. 'Energy Technologies Team' ekibinin tasarladığı araç, Shell Eco-Marathon'da yaklaşık 50 kuruş değerindeki 1 kw's elektrikle 144 km yol kat ederek birinci oldu.
GİRİŞİMCİLİK İÇİN MÜŞTERİYİ BİLMEDEN YOLA ÇIKMAYIN
Koç Holding A.Ş Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Arçelik olarak Türkiye İnovasyon Haftası’nın stratejik destekcisi olduklarını hatırlatarak, “İnovasyon kültürünün TİM liderliğinde artan önemi ve gelişimini görmek bizi heyecanlandırıyor. Biz de inovasyonu stratejimizin temel taşı olarak görüyoruz. Teknoloji ve inovasyonda sınır yok bilinci ile çalışıyoruz. İnovasyonu toplumsal düzeyde sahiplenmemiz gerekiyor” dedi. (İHA)