‘TurkIsh Stones' dünya sahnesinde... Marka değeri artıyor

Türk doğal taşları bu yıl Singapur'da düzenlenen dünyanın önde gelen mimarlık festivali ‘World Architecture Festival'de (WAF) yer aldı. Ayrıca ‘Turkish Stones' sponsorluğunda bir kategori de açıldı.

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) ve Ege Maden İhracatçılar Birliği'nin (EİB) oluşturduğu Maden Sektör Kurulu 'Turkish Stones' markasını büyütme çalışmalarını hızlandırdı. 3 birliğin ortak girişimiyle 'Turkish Stones' markası altında yürütülen 'Land of Stone' projesi için, bu yıl Singapur'da düzenlenen dünyaca ünlü Dünya Mimarlık Festivali'nde (World Architecture Festival-WAF) yer alındı. Turquality desteği alınan 'Land of Stone' projesi ile Türk doğal taşının dünya çapında bilinen bir marka haline gelmesi amaçlanırken, festivalin yarışma bölümünde 'Best Use Of Stone' (taşın en iyi kullanımı) kategorisine 'Turkish Stones' markası ile sponsor olundu. Singapur'da düzenlenen organizasyona Türkiye Cumhuriyeti Singapur Büyükelçisi Mehmet Burçin Gönenli, İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Batal, İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Funda Bekişoğlu, İMİB TİM Delegesi Orçun Kocaman, Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Efe Nalbantoğlu, Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Şen, BAİB Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Tekin katıldı.

İHRACAT HEDEFİ YÜKSEK

Turkish Stones markası altında yürütülen bu projenin, Türk doğal taşını küresel bir marka haline getirmeyi hedeflediğini dile getiren Eyüp Batal, "Turkish Stones markasının bilinirliğini ve ihracattaki payını artırmayı amaçlıyoruz. Türk firmaların dünya pazarındaki önemli karar vericilerle buluşması en önemli amaçlarımız arasında yer alıyor" dedi. Batal, bu zenginliğin dünyada daha iyi bilinmesi için çalışmalara devam edildiğine dikkat çekti.

ANTİK KENTLER VE TAŞLAR BİRLİKTE TANINACAK

Singapur'da düzenlenen WAF ile tanıtım çalışmalarında ilk adımı attıklarını dile getiren Eyüp Batal, "Dünyanın en prestijli etkinliklerine katılmayı hedefliyoruz. Gelecekte Türkiye'nin dünyaca ünlü antik kentleri ve bu kentlerde taşın kullanımını da tanıtmayı hedefliyoruz. Bu yıl Singapur'da son kez düzenlenen WAF, Miami'de devam edecek. Turkish Stones markası ile uzun vadeli hedeflerimiz arasında, bu prestijli etkinliğin Türkiye'de düzenlenmesi de bulunuyor" ifadelerini kullandı. Dört yıl sürecek entegre pazarlama faaliyetleri kapsamında, tanıtım filmleri, belgeseller, dijital video içerikleri ve basılı tanıtım materyalleri kullanılacak. Projyle ABD, İtalya, İngiltere, Suudi Arabistan, Çin, Rusya ve Fransa gibi ülkelere yoğunlaşılacak. Proje için Turquality komitesi kurulurken, komitenin başkanlığını da İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Funda Bekişoğlu üstlendi. Ayrıca, Türkiye'nin önde gelen mimarlarından oluşan danışma kurulu da, projenin geleceğine yön veriyor.

'Turkish Stones' markası ile sponsor olunan 'Best Use of Stone' (taşın en iyi kullanımı) kategorisinde ödülün sahibi OH HO Residence by Play Architecture oldu.