Türk tüketicisinden mobil ödemeye rağbet

GfK tarafından 20 ülkede yapılan araştırmada, tüketicilerin yüzde 30’u, mümkün olan her yerde ödemeleri mobil cihazları ile yapmayı tercih ettiğini belirtirken, Türkiye'de bu oran yüzde 45 ile dünya ortalamasının üstünde gerçekleşti.

Araştırma kuruluşu GfK'nın "2017 Teknoloji Trendleri" konulu  çalışmasına göre, bu yıl öne çıkan global teknoloji trendleri, mobil ödeme, sanal  gerçeklik, akıllı evler, otonom araçlar ve giyilebilir teknolojiler oldu.

Dünya genelinde 20 ülkede 18 yaş ve üstü 20 bin online tüketiciyle  yapılan mobil ödeme araştırmasına göre, tüketicilerin yüzde 30’u, mümkün olan her  yerde ödemeleri mobil cihazları ile yapmayı tercih ettiğini ifade etti.  

Türkiye'de ise bu oran yüzde 45 ile dünya ortalamasının üstünde gerçekleşti.  Araştırmada mobil ödemelerin, müşteri sadakatindeki mevcut düşüş eğilimini  durdurabileceğine inanıldığı da kaydedildi.

Sanal gerçekliğe dönük yapılan araştırmaya göre de sanal gerçeklik  cihazları alma ihtimalleri bulunanların yüzde 70’inin bu cihazları Oyun oynamak  için tercih ettiğine dikkat çekildi.

Akıllı evler teknolojisinde de akıllı TV’lerin bir başlangıç noktası  olduğu ifade edilirken, kullanımın artması için cihazların kullanıcı dostu, sade  ve anlaşılır olmasının beklendiği belirtildi.

Otonom araçlara yönelik teknolojinin ise henüz yolun başında olduğuna  işaret edilen araştırmada, bu araçlara yönelik temel endişenin güvenlik olduğu,  en yüksek derecede güvenliği sağlayabilmenin kompleks bir altyapıyı gerektirdiği  aktarıldı. Söz konusu araştırmada, katılımcıların yüzde 82’si yeni bir araba  alacakları zaman son teknolojinin kendileri için çok önemli olduğunu belirtti.

- "2017 sanal gerçeklik yılı olacak"

Giyilebilir teknolojiler arasında yer alan akıllı saatlerin geçen yıl  adet bazında yüzde 116 artış göstererek 62 bine ulaştığına işaret edilen  araştırmada, 2018’de global pazarlarda her 10 akıllı telefona karşılık 1 akıllı  saat satılacağı öngörüldü. Türkiye’de ise bu oranın mevcut durumda 1000’de 5  olduğu kaydedildi. Araştırmada yeni etkileyici tasarımlar ve daha fazla fiyat  seçeneğinin pazar büyümesi için anahtar olacağı ifade edildi.

GfK Tüketici Tercihleri Genel Müdürü Mete Uslukılınç, teknoloji  trendlerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, 2017'nin sanal gerçeklik yılı  olacağını ve sanal gerçeklik deneyiminin alışveriş, turizm, eğitim, sağlık ve  eğlence gibi pek çok sektörde devrim yaratacağını bildirdi.

Akıllı ev otomasyonu kullanımında tüketici tarafında temel  motivasyonların güvenlik ve tasarruf olduğunu dile getiren Uslukılınç,  "Türkiye’de yapılan araştırmada, akıllı ev denildiğinde tüketicilerin ilk aklına  gelen şey uzaktan kontrol. Çok yakın gelecekte akıllı telefonlarımızı kullanarak  evimizde fişe takılan tüm ürünleri kontrol eder hale geleceğiz." ifadelerini  kullandı.

Uslukılınç, giyilebilir ürünlerle ile ilgili olarak da tüketicilerin  temel kullanım motivasyonunun sağlık ve iyi yaşam trendinin bir parçası olarak  kendi sağlıklarını takip etmek olacağını belirtti. (AA)