AKŞAM GAZETESİ
Endüstriyel mutfak sektörü hedef pazar olarak belirlediği Amerika'ya seferlerini artırıyor. Son bir yılda katıldıkları etkinliklerle sektörün ihracatını yüzde 27.8 oranında artırdıklarını söyleyen Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz, bu performansı devam ettirip önümüzdeki 10 yıl içerisinde ABD'nin toplam ithalatından yüzde 10 pay almak istediklerini kaydetti.
VERGİLER AVANTAJ
ABD'nin yıllık 64 milyar dolarlık endüstriyel mutfak ithalatı ile çok büyük bir pazar olduğuna işaret eden Topuz, en büyük ithalatı 45 milyar dolarla Çin'den yaptıklarını söyledi. Çin'i 9.5 milyar dolarla Meksika'nın izlediğini kaydeden Topuz, Türkiye'nin ise 18'inci sırada yer aldığını aktardı. Son dönemde Trump yönetiminin Çin, Meksika ve Kanada gibi ülkelere getirdiği ek vergilerin Türkiye'nin ihracat potansiyelini ciddi anlamda artırdığına dikkat çeken Topuz, Türk üreticilerin uzaklık ve lojistik problemler nedeniyle eskiden fazla ilgi göstermediği ABD'de özellikle son bir yıldır çok önemli bir hareket yaşandığını vurguladı. Topuz, "ABD'nin uygulamaya başladığı ve artıracağını açıkladığı vergiler bizim için önemli bir avantaj yaratacak.
YENİDEN KEŞFEDİYORUZ
ABD'nin en büyük gıda ekipmanları fuarı olan NAFEM'e milli katılımla gelen 4 ülkeden biri olduklarına işaret eden Topuz, "Fuara soğutmasından pişiricilere, set üstü ekipmanlardan pizza fırıncılarına kadar neredeyse her ürün grubundan Türk firması katıldı ve büyük bir ilgi gördüler. Burada ABD'yi yeniden keşfettiğimizi söyleyebiliriz" dedi.