Türk mutfak sektörü Latin Amerika'da payını katladı

Bu yıl 3.7 milyar dolar ihracat hedefleyen Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, Latin Amerika'nın giriş kapısı Kolombiya'ya 40 firmayla çıkarma yaptı. EVSİD Başkanı Talha Özger, Latin Amerika'da pazar paylarının 5 yılda %100 arttığını söyledi.

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), 40 firmayla birlikte Ticaret Bakanlığı'nın sektörel heyet programları çerçevesinde Kolombiya'ya çıkarma yaptı. Pandemi öncesinde aynı bölgede düzenlenen ikili iş görüşmeleri sayesinde önemli bir ihracat artışına imza atan dernek üyeleri, hedef pazar olarak belirledikleri Latin Amerika'daki ağırlıklarını artırmak için Kolombiya'yı merkez olarak belirleyerek, buradaki alıcılarla bir araya geldi. Bu yıl beşincisi düzenlenen etkinliğe Türkiye'den yaklaşık 40 üretici firma ve 60 satın almacının katılımıyla bir organizasyon gerçekleştirdiklerini belirten EVSİD Başkanı Talha Özger, ayrıca 16 farklı ülkeden de bölgenin en iyi satın almacılarının Bogota'ya geldiğini söyledi. İlk yıl yaklaşık 20 firmayla Kolombiya'ya organizasyonu gerçekleştirdiklerini ifade eden Özger, şöyle konuştu: "Bir pazarda orta ve uzun vadede kalıcı olmak istiyorsak o pazarda yapmış olduğumuz etkinlikleri sürekli hale getirmemiz gerekiyor. 5 yılda, ev ve mutfak eşyaları sektörü Latin Amerika özelinde yaklaşık yüzde 100 büyüme göstermiş durumda."

MADE IN TÜRKİYE ALGISI

İlk amaçlarının Made In Türkiye algısını yukarı taşımak olduğunu ifade eden Özger, "Hem yaptığımız tasarımlarla, hem ticaret anlayışımızla, hem de birbirimizin arasındaki ilişkiyle Çin'in ve İtalya'nın üstesinden gelebiliriz" dedi. Sadece İstanbul'dan değil; Konya'dan Maraş'tan, Kayseri'den katılımcıların olduğunu anlatan Özger, Ekvator'tan, Venezuela'dan, Kolombiya'nın en büyük süpermarket zincirleriyle görüşmelerin sürdüğünü de sözlerine ekledi.

BU YILKİ İHRACAT HEDEFİ 3.7 MİLYAR DOLAR

Geçen yılı 3.4 milyar dolar ihracatla kapattıklarını belirten Talha Özger, şöyle devam etti: "Son 9 ayda 0.2'lik bir büyüme gösterdik. Savaşın etkisiyle beraber ihracatta biraz düşüş yaşandı. Şu an biraz daha pazarın arttığını söyleyebiliriz. Bu yıl sonu hedefini 3.6 - 3.7 milyar dolar seviyesinde kapatırız diye öngörüyoruz. İç piyasada, enerji problemlerinin fiyatlara etkisi, doğalgaz ve elektrik fiyatlarındaki artışla zorlandığımız bir dönemden geçiyoruz. Tabii Türkiye büyük bir pazar, 80 milyonun yaşadığı bir pazar. Hayat her şekliyle devam ediyor. Mutfak eşyaları sektörü de bir şekilde Türkiye'deki pazarda payını almaya devam edecek ama geçen seneye kıyasla rakamsal olarak hem doların artmasıyla hem fiyatların artmasıyla adetsel bazlı bir düşüş var. Dünyada beşinci, net ihracat bakımında Çin'den sonra ikinci sıradayız."