Türk moda endüstrisi ABD'ye odaklanıyor

Son üç yılda ihracatta 5 milyar dolar kayıp yaşayan Türk moda endüstrisi 2026 yılında rotayı Amerika Birleşik Devletleri'ne çevirdi.

AKŞAM GAZETESİ

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Amerika Birleşik Devletleri'nde 27 Nisan-1 Mayıs 2026 tarihlerinde Los Angeles Sektörel Ticaret Heyeti yapmak için harekete geçti. Dünya hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı 2024'te 612,2 milyar dolar seviyesine ulaştığını vurgulayan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, ABD ve Avrupa Birliği ithalatında 2023 sonrası başlayan artış eğilimine rağmen Türkiye'nin hazır giyim ihracatındaki düşüşün devam ettiğini, bu daralmanın temel nedeninin artan üretim maliyetlerinin satış fiyatlarına yansıtılamaması ve enflasyon oranında artmayan döviz kuru olduğunu dile getirdi.

AB'DE GERİLEME VAR

Avrupa Birliği'ne Çin'in konfeksiyon ihracatının 2025 yılının ilk yarısında yüzde 22'lik artışla 13,7 milyar euro, Bangladeş'in yüzde 15 artışla 10,5 milyar euro olduğunu, Hindistan, Pakistan, Vietnam, Kamboçya gibi konfeksiyon üreticisi ülkelerin hepsinin Avrupa Birliği'ne önemli artışlar yakaladığını anlatan Sertbaş, aynı dönemde Türkiye'nin AB'ye ihracatının yüzde 6,3'lük düşüşle 4,8 milyar euro'ya gerilediğini vurguladı. "Orta Vadeli Program hedefleri tek haneli enflasyonun ancak 2027'de yakalanabileceğini gösteriyor" diyen Sertbaş, "Firmalarımızı ABD pazarına yönelik düzenleyeceğimiz ticaret heyeti organizasyonuna katılmaya davet ediyoruz" dedi.

MİLLİ KATILIM GERÇEKLEŞECEK

EHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Komitesi Başkanı Tala Uğuz, 2026 yılında Amerika Birleşik Devletleri'ne 2026 yılında sektörel ticaret heyeti yanında iki fuara milli katılım organizasyonu yapacaklarını dile getirerek, "Ocak ve temmuz aylarında PV New York Fuarı'na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu düzenlemek için çalışmalara başladık. Hazır giyim ihracatçısı firmalarımızı her üç organizasyonumuza da katılmaya davet ediyoruz" dedi.