Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, mobilya sektörünün ilk 6 ayını değerlendirdi. Mobilya sektörünün Türkiye ve dünyadaki durumu hakkında bilgi veren Karaçak, ihracat hedeflerini ve bu hedeflere ulaşmak için yapmakta oldukları çalışmaları anlattı.
Karaçak açıklamasında, "Mobilya sektörü özellikle son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlarla, hem ülke ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlamakta, hem de dünya çapında hak ettiği yere gelme konusunda ciddi gelişmeler kaydetmektedir. Mevcut ekonomik şartlarda bizlere düşen görev çözüm üretmektir. Türkiye'nin kalkınma hamlesinde önemli bir güç olan ihracatımızı hızla artırmaya devam etmeli ve dünyada Türk mobilyasının ağırlığını hissettirmeliyiz. Mobilya sektörü, sürekli olarak dış ticaret fazlası veren bir sektördür. 2023 ihracatımız %2.1 gerilemiş olmasına rağmen dünya mobilya ihracatında Türkiye olarak pazar payımız %1.8 seviyesi ile tarihindeki en yüksek seviyeye çıkmıştır. Bu yılın ilk 6 ayında da 2 milyar 183 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Bu rakamın çok daha yükseleceğine yürekten inanıyoruz. İlk beşe girme ve 2028'de 10 milyar dolar ihracata ulaşma hedefimiz, devletimizle el ele, sektör oyuncuları olarak birbirimizi destekleyerek ve çok çalışarak olacaktır" dedi.
MARKA DEĞERİ ARTACAK
Marka değerinin önemine de değinen Davut Karaçak, "Sektörde ürün tasarımının öneminin anlaşılması, marka bilincinin oluşturulması, mobilya tasarımcılarının yetiştirilmesine gereken ilginin gösterilmesi, sektörün gelişimi açısından büyük önem arz etmektedir" diye konuştu.
KENDİ BAŞARI HİKAYEMİZİ YAZABİLİRİZ
Dünyadan örnekler veren Karaçak; "Bugün dünyada Çin, ABD, İtalya, Almanya, Vietnam, Polonya gibi ülkeler sektörümüzde nasıl marka değeri ve ciro oluşturmuşsa, bizler de kendi başarı hikayemizi yazabiliriz. Son yılların yükselen yıldızı Vietnam ihracatını yüzde 74,6 artırarak dünya sıralamasında ikinciliğe yükselmiştir. Güneydoğu Asya ülkerinin yanında Global pazarda gerçekleştirdiği atılımlarla özellikle "İhracata Dayalı Sanayi"nin geliştirilmesi için alınan tedbirlerle öne çıkmıştır. Çin'in ihracatında %8'lik bir kayıp, ABD, Almanya ve Kanada'da ise %1 seviyesinde daralma olmuştur. İstanbul Mobilya Fuarı'nda Türk mobilyasının kalitesini bir kez daha gözler önüne sereceğiz. Küresel talep artışı, önceki yıldan çok farklı olmayacaktır. Bununla birlikte Avrupa ülkelerindeki talebin hareketlenmesi muhtemel görünmektedir. 2025 yılında ise, beklenmedik bir küresel gelişme olmaz ise, ihracat adına çok daha iyi bir yıl geçireceğimizi ön görmekteyiz" diye konuştu.