Ticaretin kalbi İstanbul'da atacak... Türkiye markası büyüyor

70 ülkeden 200'den fazla alıcı, ‘Turkish Houseware by Invitation Only Türkiye' etkinliği için İstanbul'a geliyor. Ev ve mutfak eşyaları sektörünün kalbi olan organizasyonda Türkiye markası ön plana çıkıyor.

SERDAR SAĞLAM

70'Ten fazla ülkeden perakende sektöründe faaliyet gösteren 200'ün üzerinde nitelikli alıcı Türk ev ve mutfak eşyaları ürünlerini satın almak için İstanbul'a geliyor.

Ticaret Bakanlığı desteği çerçevesinde Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) ortak iş birliğiyle bu yıl 22-23 Mayıs tarihlerinde 8'incisi düzenlenecek olan 'Turkish Houseware by Invitation Only Türkiye' etkinliğine İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) de destek veriyor. Türk Hava Yolları'nın resmi etkinlik hava yolu, Trendyol'un da e-ticaret sponsoru olduğu organizasyon öncesi EVSİD Başkanı Talha Özger, İDDMİB Başkanı Çetin Tecdelioğlu, İKMİB Başkanı Adil Pelister, ZÜCDER Başkanı Burak Önder, Trendyol Satış ve İş Geliştirme Direktörü Özkan Çokaygil ve Invitation Only İstanbul Organizasyon Komitesi Başkanı Hüseyin Özkan açıklamalarda bulundu.

REKOR BEKLENİYOR

Hem katılımcı ülke sayısı hem de alıcı sayısı bakımında bu yıl bir rekora imza attıklarını ifade eden Özger, "Türkiye'den 100'den fazla ev ve mutfak eşyaları üreticisi etkinliğimize katılıyor. Avrupa, Amerika ülkeleri, Afrika ve Ortadoğu'dan 200'den fazla alıcı Türk üreticilerle buluşacak. Katılımcı firmalarımızın, sektörümüzü temsil ederken aynı zamanda Türkiye markasına da güç kattığına inanıyoruz" diye konuştu.

FİRMALARIN ORTAK STRATEJİSİ

Bu organizasyonun, firmaların kümelenerek ortak müşterilerle çalışma ve pazar bulma yönünde attığı önemli bir adım olduğunu vurgulayan İDDMİB Başkanı Çetin Tecdelioğlu, "Bu tür çalışmaların diğer sektörlere de örnek teşkil etmesi gerektiğine inanıyoruz" dedi. İKMİB Başkanı Adil Pelister, "Biz İKMİB olarak, sektör paydaşlarımızla dayanışma ve birlikte hareket etmeyi güçlendirmenin çabasında olmaya devam edeceğiz" diye konuştu. ZÜCDER Başkanı Burak Önder, fuarların yanında Türkiye'nin önünde çok önemli fırsatlar olduğuna vurgu yaparak, "İşte, bu fırsatları değerlendirmek ve spesifik çalışmalar yürütmek adına, Invitation Only gibi organizasyonları önemsiyoruz" ifadelerini kullandı. Trendyol Satış ve İş Geliştirme Direktörü Özkan Çokaygil, "Ticaret de hızlı bir şekilde büyümeye başladı. Son dönemde de e-ticaret çok hızlı büyüdü. Sektörlerimizin ürün ve ticaret birikimleriyle yatırımlarımızı birleştirerek, ülkemizin ihracat gücüne ciddi anlamda katkı sağlayacağız" şeklinde konuştu.