Tasarım kültürünü taçlandıran yarışma

Türkiye son yıllarda ihracatını hızlı bir şekilde artırırken, katma değerli ihracat noktasında da çalışmalara ağırlık verdi.

Katma değerli ihracat için Ar-Ge, tasarım, inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi konular dünyada son yıllarda daha çok ön plana çıkarken, bu yıl 18'inci kez düzenlenen 'Endüstriyel Tasarım Yarışması'nın konsept kategorileri de 'Metalden Mamul Hediyelik Eşya Kategorisi' ve 'Plastikten Sürdürülebilir Ürün Kategorisi' olarak belirlenmişti.

AMACIMIZ ÖZGÜN ÜRÜNLER

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu "Tasarım, inovasyon yalnızca bizlerin değil, herkesin dilinde olan bir konu. Türkiye'de ihracatçı firmaların dünya piyasalarında rekabet gücünü artırmayı, katma değeri yüksek, özgün ve modern ürünlerin tasarlanmasını amaçlıyoruz. Yarışmamıza 18 yılda 5 bin 445 proje başvurusu yapıldı. Bu yıl yapılan başvuru sayısı da 248 oldu. Ne mutlu ki Türkiye'deki tasarım kültürünü taçlandırıyoruz" diye konuştu.