Takviye gıda pazarında hedef 1 milyar dolar ihracat

Dünya takviye gıda pazarında dengeler, Türkiye'deki üreticilerin lehine dönüyor.

Dünya takviye gıda pazarında dengeler, artan talep, yeni yatırımlar, lojistik erişim kolaylığı ve coğrafi konumu nedeniyle Türkiye'deki üreticilerin lehine dönüyor. Sektörün bu yılın sonuna kadar 500 milyon dolarlık takviye edici gıda ürünü ihracatı gerçekleştirmesi beklenirken, en yüksek satışı "gıda takviyesi markalarının anavatanı" olarak kabul edilen ABD ve Almanya'ya yapması hedefleniyor. Türkiye'nin 247 milyar dolarlık dünya takviye gıda pazarından aldığı payı 2024 yılında yüzde 100 artırarak 1 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyor.

KOVİD ETKİLİ OLDU

AksuVital AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Aksu, Kovid-19 sonrası takviye edici gıda sektörünün pazar payının büyüdüğünü belirterek, Türkiye'nin de uluslararası pazara paralel olarak genişlediğini söyledi. AksuVital'in bu yıl 95 ülkeye ihracat bağlantısı kurduğunu dile getiren Aksu, yüksek teknolojiye ve AR-GE faaliyetlerine yaptıkları yatırımın karşılığını fazlasıyla aldıklarını vurguladı.

2023'TE ÜRÜN SAYISI 400'Ü GEÇTİ

Aksu, 2023 yılında ürün sayısını 400'ün üzerine çıkardıklarını kaydederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Aksuvital'in vizyonu, insan sağlığına katkıda bulunacak, yaşam kalitesini artıracak ürünler üretmektir. Buna önümüzdeki süreçte bizimle beraber olan canlıları da eklemek istiyoruz. Zira birlikte yaşadığımız canlı dostlarımızın yaşam kalitesi de bizim hem ilgi hem de sorumluluk alanımıza girmektedir."