SERDAR SAĞLAM
Q Yatırım Holding bünyesinde yer alan markalarla dünyanın önde gelen seramik fuarı Cersaie 2025'e çıkarma yaptı. İtalya'nın Bologna kentindeki fuarda Qua, Bien ve BiQslab Maxton stantlarıyla yerini alan holding, Bologna'nın kalbinde konumlanan Palazzo Re Enzo'da görkemli bir gala gecesi de düzenleyerek dikkatleri üzerine çekti. Holding hem dünya çapında bayilik ve dağıtım ağına yatırımlarını artırdı hem de üretim kapasitesini genişletiyor.
RAKİPLERİNİ ALIYOR
Q Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ercan bünyelerinde markalarla seramik sektöründe dünyanın en büyük üreticisi olmak istediklerini söyledi. Şu an en büyük 3-4 oyuncudan biri olduklarını ifade eden Ercan, "Sektörümüzde bir ilki başararak Türkiye'den çıkan bir dünya lideri olma hedefiyle yola çıktık. Hâlihazırda 6 ülkede fiili operasyonlarımız, yurt dışında marka ve rakip satın almalarımız var" ifadelerini kullandı.
İNANCIMIZ TAM
Türkiye'nin en temel ihtiyacının yeni müşteriler kazanmak olduğuna dikkat çeken Ercan "Bu vizyonla düzenlediğimiz bu etkinlikte, 90'ın üzerinde ülkeden bine yakın misafiri, yani dünyanın en büyük alıcılarını bir araya getirdik. Her yıl, Türkiye ile daha önce hiç çalışmamış 100-150 yeni ve büyük müşteriyi portföyümüze kazandırıyoruz. Bu sektöre girdiğimiz 20 yılı aşkın sürede 500 milyon doların üzerinde yatırım yaptık ve sektörümüze olan inancımız tam" dedi.
ÜRETİM KAPASİTESİ İKİYE KATLANIYOR
Mevcut üretim kapasitesi 100 milyon metrekarenin üzerinde
■ Maxton yatırımı sonrası kapasite: 200 milyon metrekareyi aşacak.
■-Toplam fabrika sayısı: 6 fabrika (2 Qua, 4 Bien).
■ Yeni yatırım: BiQ Slab Maxton (Aydın-Çine).
■ Yatırım tutarı: 10 milyar TL.
LOKALDE DAMARLARA YAYILMAK İSTİYORUZ
Bien & Qua & BiQ Slab Maxton İhracat Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Çakır Suna gazetecilere yaptığı açıklamada yurt dışında yaptıkları satın almalarla ilgili bilgi verdi. İngiltere'de 52 yıllık bir yapı marketi grubu olan Tileflair'i satın aldıklarına dikkat çeken Suna, "Lokalde birazcık daha damarlara yayılmak istiyoruz. Amacımız o hedef pazarlarımızda lokalleşip daha da büyümek, daha fazla Türkiye'den ihracatın arttırılması. Bir de biliyorsunuz her pazarın farklı dinamikleri ve değişkenleri var. Ve her pazara iyi adapte iyi penetre olmak istiyorsanız böyle stratejik satın almalar dönem dönem yapılması gerekiyor" dedi.
Bologna'nın kalbinde konumlanan Palazzo Re Enzo'da markalar için gala gecesi düzenlendi.