Sektör markalaşmaya kilitlendi

Fuarcılık sektörü, küresel iş dünyasının buluşma platformu olma ve markalaşma yolundaki çalışmalara kitlendi.

TOBB Türkiye Fuarcılık Meclisi Başkanı Cihat Alagöz, KOSGEB teşvikleri ile yurt dışı fuarlarda verilen desteklerdeki artışın sektöre ivme kazandıracağını vurguladı. Türk fuarcılık sektörü, kendisine hedef seçtiği markalaşmada küresel iş dünyasının buluşma noktası olma hedefine yoğunlaştı.

Sektörün temsilcileri, Cihat Alagöz’ün başkanlığında TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Salih Zeki Murzioğlu’nun da katılımıyla Ankara’da yapılan TOBB Türkiye Fuarcılık Meclisi toplantısında bir araya geldi.

Türkiye’nin dünya fuarcılık endüstrisinde marka haline getirilmesine yönelik politika önerileri ile bu doğrultuda atılmasına ihtiyaç duyulan adımlar istişare edildi. Toplantıda Meclis Başkanı Cihat Alagöz, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun ev sahipliğinde Başbakan ve ilgili bakanların katılımıyla düzenlenen 8. Sektörel Ekonomi Şurası’nda gündeme getirilmiş olan konulara ilişkin gelişmeleri değerlendirirken, çözüm odaklı yaklaşımlarından dolayı TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’na, hükümete ve bürokratlara sektör olarak teşekkür ettiklerini bildirdi.

Alagöz, ısrarla talep ettikleri ilk kez düzenlenen fuarların KOSGEB teşvikleri kapsamına alınması ve yurt içi fuar katılımına ilişkin destek üst limitlerinin arttırılması ile yurtiçinde düzenlenen uluslararası nitelikteki fuarların tanıtımına yönelik teşvik sisteminin Ekonomi Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulmasından duydukları memnuniyeti vurguladı.

Exhibit in Turkey projesi

Türkiye fuarcılık sektörünün küresel ölçekte bir marka haline getirilmesi vizyonu doğrultusunda üzerinde çalışılmakta olan “Exhibit in Turkey” projesinin de ele alındığı toplantıda ayrıca, fuarlara daha fazla sayıda yabancı katılımcı ve ziyaretçi getirilebilmesine yönelik başta Ekonomi Bakanlığı olmak üzere ilgili otoriteler tarafından alınması gereken önlemler ve mevzuat değişikliği önerileri tartışıldı.

İHA