Promosyon pazarı 20 milyara yükseldi

Promasyon sektörü, tanıtım ve reklam mecraları arasındaki ağırlığını gün geçtikçe artırmaya devam ediyor.

Promosyon ürünlerindeki en son yenilikler, 9-12 Eylül tarihlerinde Tüyap Beylikdüzü'nde gerçekleşecek SIGN İstanbul 2021 Fuarı'nda görücüye çıkacak.

TASARIM HIZ KAZANDI

Tarsus Turkey ve PROMASİAD işbirliğinde fuar alanına kurulacak 'Promosyon Sokağı'nda buluşan dernek üyesi firmalar, tedarik ağlarının yeniden şekillendiği yeni dönemde, farklı pazarlara açılma ve doğrudan satın almacılarla bir araya gelme fırsatı yakalayacak. Pazar büyüklüğü 20 milyar lirayı bulan promosyon ve tanıtım ürünlerinin, Türkiye'de ve tüm dünyada alternatif bir reklam mecrası olarak etkisini giderek arttığını vurgulayan PROMASİAD Kurucu Genel Başkanı Ömer Karatemiz, yaptığı açıklamada, "Çok uzun yıllar ithalatın sürüklediği bir sektör olarak kalan promosyon sektöründe, özellikle son beş, altı yıldır üretim ve tasarım odaklı çalışmalar arttı ve ihracat şansı ciddi şekilde zorlanmaya başladı" dedi.

60 BİN FİRMA FAALİYETTE

Dış pazarlara daha çok odaklanarak, ihracat altyapısının güçlendirilmesi gerektiğini anlatan Ömer Karatemiz, şöyle devam etti: "Yaklaşık 60 bin firmanın faaliyet gösterdiği ve pazar büyüklüğü 20 milyar lirayı bulan Türkiye promosyon sektörü, ihracatını son 4 yılda yüzde 33 artırma başarısı gösterdi." SIGN İstanbul'daki Promosyon Sokağı'nda pek çok alternatif promosyon ürünü bir arada sergilenecek.