Paylaşımlı ofisler isletme giderini % 85 düşürüyor

Kendi işinin sahibi olmak isteyen ve ya ofis maliyetini düşürmek isteyen girişimcilerin yeni tercihi ‘paylaşımlı ofisler’. Yeni modelle ofis maliyetlerini % 85’e varan oranlarda düşürmek ve zamandan tasarruf etmek mümkün.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

kira giderleri ve operasyonel masraflar kendi işinin sahibi olmak isteyen girişimcilerin ve KOBİ’lerin günümüzdeki en büyük sorunu. İstanbul başta olmak üzere büyük şehirlerde ofis açmak isteyen girişimcilerin belini büken bu soruna ortak paylaşımlı ofis modeliyle çözüm getiriliyor. Girişimciler ve KOBİ’ler, ofis yönetimini uzman insanlara bırakarak hem zamandan hem paradan tasarruf edebiliyor. Kendi ofisini açmak yerine ortak ofislere taşınan girişimciler işletme giderlerini yüzde 85’e varan oranlarda düşürebiliyor.

‘HOMEOFIS’TEN DAHA VERİMLİ

Homeofis çalışma modelinden çok daha verimli, cafelere göre daha uygun maliyetli olan paylaşımlı ofis modeli dünyada yaklaşık 10 yıldır yaygın olarak kullanılıyor. Türkiye’ye ise 3-4 yıl önce Workinton tarafından getirilen ortak paylaşımlı ofislerde masa, sandalye, ergonomik koltuklar, faks,  dolap, telefon, sekreter, ofis boy, sabah kahvaltısı, gün boyu çay, kahve ikramları, kurabiye ve meyvelerin yanı sıra, internet, elektrik, su, ısıtma, soğutma giderleri ücretsiz olarak sunuluyor. Girişimcilerin laptoplarını alıp ofislerine gelmeleri yeterli. 

1 GÜNDE TAŞINABİLİR

Sistemi Türkiye’ye ilk kez kazandıran Workinton şirketinin CEO’su Pınar Massena, paylaşımlı ofis modeliyle girişimcilere ofis imkanı sunmanın yanında iş yapacakları bir ortamı da sunduklarını söylüyor. Massena, “Bir girişimci bir ofis kiraladığında, internet bağlatması, boya, badana, bakım gibi bir süreç var, ki bu en aşağı 2 hafta sürüyor. Burada ise insanları 1 gün içinde ofis sahibi yapıyoruz” diye konuştu.

13 şube, 1600 üyesi bulunuyor

Aylık 549 TL’den başlayan aylık kira bedeliyle girişimcileri ofis sahibi yaptıklarını dile getiren Massena, Workinton olarak Türkiye’de şuanda 13 şubeyle faaliyet gösterdiklerini söyledi. Şuanda 1600 üyelerinin olduğunu kaydeden Massena, artan taleple birlikte yeni merkezi noktalarda daha şube ortak paylaşımlı ofis açmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi. Ortak ofislerde tanışıp birlikte iş yapma kararı alan birçok isim olduğunu dile getiren Massena, “Yine büyük şirketler de burada gelip toplantılar yaptıkları için girişimciler onlarla da tanışma ve iş yapma olanağı buluyorlar. Bu yılın başından bu yana 80 bin kişi burada toplantı yaptı” dedi.

Stadı ekonomiye kazandırdı

Galatasaray'ın Seyrantepe’deki TT Stadı’nda son şubesini açan Workinton, bu projesiyle 20 bin metrekare kiralanabilir alana sahip stadın ekonomiye kazandırdı. Dünyada ilk kez bir stadyuma ortak ofis şirketinin açılışını yaptıklarını anlatan Workinton CEO’su Pınar Massena, “Stadlarda yılın sadece 25 günü maç olur. Geri kalan 345 günü boştur. Dünyada spor kulüpleri statlarını ekonomik değere çevirmek için ‘yaşayan stat’ uygulamasına geçmişlerdir. Türkiye’de de son yıllarda stadlara işletmeler açıldı” dedi. Massena Galatasaray yönetiminin stada işlerlik kazandırmak için Ali Sami Yen Spor Kompleksi’ni de müzeye çevirmeyi düşündüğünü sözlerine ekledi. 

Esnek çalışma modeli yayılacak

Bu sistemle işletme giderlerini yüzde 85 azaltıyoruz” diyen Massena, mobil teknolojilerle artık kapalı ofis ortamı, sıkıcı toplantı odaları ve statik mesai saatlerinin tarihe karışacağını esnek çalışma modelinin dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yerleşeceğini söyledi.