13-15 Eylül tarihlerinde düzenlenen dünyanın en prestijli moda fuarlarından biri olan Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’na Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği organizasyonunda 14 Türk firması ile katılan hazır giyim sektörü, Avrupalı alıcılarla verimli ikili iş görüşmeleri yapmanın yanında, Avrupalı alıcılarda 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında oluşan kaygıları giderdi. Fransa’nın Türkiye’nin hazır giyim ihracatında dördüncü, Ege Bölgesi’nin ihracatında ise sekizinci büyük pazar olduğuna işaret eden Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı’nı İngiltere, İtalya, Almanya, İspanya, Japonya, Kuzey Kore, ABD ve Çin başta olmak üzere 30 farklı ülkeden profesyonel alıcıların ziyaret ettiğini, Türk hazır giyim sektörünün hedef pazarları olan bu ülkelerde yerleşik firmalara Türkiye’nin potansiyelini anlatabilme olanağı bulduklarını kaydetti.
588 milyon 835 bin dolar ihracat
Fransa’nın hazır giyim ithalatının 23 milyar dolar seviyesinde olduğuna dikkati çeken Kızılgüneşler, “2016 yılının Ocak-Ağustos döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri ihracatı 588 milyon 835 bin dolar oldu. Fransa’ya hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızı yıllık 1 milyar dolara kolaylıkla çıkarabiliriz. Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı, Türk hazır giyim sektörünün koleksiyonlarını müşterilere sunmanın yanında sektörde dünya genelinde yaşanan gelişmeleri de takip olanağı sunuyor” dedi.