Orta koridor, güney Asya'ya da uzanacak

Pasifik Eurasia, Orta Koridor'da taşımacılığı artırmaya yönelik 4 stratejik anlaşma imzaladı. İmzalanan anlaşmalarla Çin-Türkiye-Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılığı Malezya, Endonezya, Laos, Singapur, Tayland'a uzanacak.

AKŞAM GAZETESİ

Orta Koridor güzergahında demiryolu taşımacılığı yapan Pasifik Eurasia, İstanbul'da düzenlenen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu kapsamında 4 stratejik anlaşmaya imza attı. Anlaşma imzalanan şirketler arasında Malezya merkezli Mutiara Perlis SDN BHD de var. Bu şirketle imzalanan iyi niyet anlaşması ise Güneydoğu Asya'dan Avrupa'ya uzanan lojistik entegrasyonun güçlendirilmesini amaçlıyor.

MALEZYA'DAN DA TAŞIMA

Anlaşma çerçevesinde Malezya, Endonezya, Laos, Singapur, Tayland gibi ülkelerden Türkiye ve Avrupa'ya yapılacak yük taşımalarında işbirliği yapılması öngörülüyor. Pasifik Eurasia ile China Railway Container Transport Corporation Ltd. (CRCT) arasında imzalanan "Orta Koridor Demiryolu Yük Taşımacılığı Stratejik İş Birliği ve İş Geliştirme Sözleşmesi" kapsamında ise taraflar taşıma hacmi ve hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik ortak yatırımlar ve geliştirme faaliyetleri yürütecek.

TEDARİK MERKEZİ

Pasifik Eurasia'nın iştiraki Pasifik Global Lojistik AŞ ile Yuxinou (Chongqing) Logistics Co. Ltd. ve Eurasia Link Holdings Limited arasında ise "Orta Koridor Uluslararası Tedarik Merkezi Kurulmasına İlişkin Çerçeve Anlaşması" imzalandı. İşbirliği, tedarik zincirinin tüm halkalarında stratejik ortaklık kurmayı ve bölge ülkelerinin ekonomik büyümelerine katkı sağlamayı hedefliyor. Pasifik Global Lojistik AŞ ile Schenzen Neptune Logistics Co. Ltd. ve Sinotrans Southern China Co. Ltd. arasında imzalanan niyet mektubu ise uluslararası demiryolu taşımacılığı alanında karşılıklı işbirliği, yeni projelerin araştırılması ve stratejik ortaklıkların temellerinin atılmasını kapsıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın ev sahipliğinde İstanbul'da gerçekleştirilen forumda, Pasifik Holding ana sponsor olarak yer almıştı.

HEDEFİMİZ LOJİSTİK MERKEZ OLMAK

Pasifik Eurasia Yönetim Kurulu Başkanı F. Nusret Dur, anlaşmaların Orta Koridor'un taşıma hacmini artırma ve sürdürülebilirliğini sağlama açısından stratejik önem taşıdığını kaydetti. Dur, Türkiye'nin lojistik merkez olması motivasyonuyla hareket ettiklerine vurgu yaparak, "Malezya, Endonezya, Tayland, Laos, Singapur ve çevre ülkelerden Çin'e, Orta Koridor üzerinden Türkiye'ye ve Avrupa varışlı ve tersi yönlü multimodal demiryolu taşımacılığı gerçekleştirilmesini ve transit sürenin iyileştirilmesini hedefliyoruz. Bu işbirliği, ekipman yönetimi alanında ortak operasyonel çözümler geliştirilmesine olanak tanıyacak. Böylece Güneydoğu Asya ile Orta Koridor üzerinden Avrupa'ya uzanan hedefimiz doğrultusunda, lojistik entegrasyonu güçlendirmeyi amaçlayan işbirliklerini hayata geçireceğiz" ifadelerini kullandı.

PAYIMIZI ARTIRACAĞIZ

Pasifik Eurasia'nın Orta Koridor üzerinde ana oyuncu olma hedefi çerçevesinde çalışmalarını sürdürdüğüne işaret eden Dur, şunları kaydetti: "Türkiye, bu koridorun kilit ülkesi olarak lojistik, enerji, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanlarında kritik avantajlara sahiptir. Biz de Pasifik Eurasia olarak bu koridorun gelişmesi ve gerçek potansiyeline ulaşması için ulusal ve uluslararası bazda çalışmalar yürütüyor ve önemli anlaşmalara imza atıyoruz. Yapılan bu anlaşmaların da bir sonucu olarak yakın gelecekte Orta Koridor'un, Çin ile Avrupa arasında gelişen demiryolu taşımalarında payını artıracağına inanıyoruz."