Akşam Gazetesi
Mobilya sektörü önümüzdeki dönemde kalite, tasarım ve özgünlük ekseninde hareket edecek. Bu amaç doğrultusunda tasarım ekosistemi oluşturulacak. Bu çalışmaların merkezinde yer alacak Furnishings & Design Istanbul (FDI) fuarı için hazırlıklar sürüyor. Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) tarafından organize edilen ve Türkiye'nin ilk tasarım odaklı fuarı olma özelliğini taşıyan etkinlik, 19-21 Eylül tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşecek.
SIÇRAMA NOKTASI
Türkiye mobilya sektörünün son 20 yıl içinde büyük bir dönüşüm yaşadığına dikkat çeken Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkanı Ahmet Güleç, "Sektörümüz, son 20 yılda ihracat yapan, dış ticaret fazlası veren, ülke ekonomisine ciddi katkı sunan bir endüstri haline geldi. Sahip olduğumuz üretim gücü ve pazarlama faaliyetleri ile dünyanın 7. büyük mobilya ihracatçısı durumuna geldik. Bu başarı hikayesinin güçlenerek devam etmesi gerekiyor. Bu da ancak endüstrinin merkezine 'tasarımı' yerleştirmekle mümkün olabilir. Ancak özgün tasarımlarımızın zayıf kalması hızımızı kesiyor. Durum böyle iken, tasarımcı ile üreticiyi bir araya getiren, verimli buluşmalara ve deneyimlere olanak tanıyan bir organizasyona, özgün tasarımların önemini ortaya koyan, 'sıradan olmaktan çıkmanın' etkili yöntemlerini görünür kılan bir sergileme alanına ihtiyaç vardı. FDI, markalara tasarım odaklı güçlü bir sıçrama noktası yaratmak için dizayn edildi. Organizasyon bünyesindeki bütün bölümler bu amaca hizmet ediyor" dedi.
KÜLTÜRÜMÜZLE DÜNYADA MARKA OLMAK İSTİYORUZ
FDI, mobilyadan aydınlatmaya, ev tekstilinden zemin kaplamasına ve aksesuara kadar geniş bir yelpazede özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya koyan her ölçekten markaya ev sahipliği yapacak. Endüstri paydaşları ve tasarıma ilgi duyan herkes, Türkiye'de tasarımın özgün yönünü FDI'da keşfetme imkânı bulacak. Fuarın farklı alanlara odaklandığının altını çizen Ahmet Güleç, şu ifadelerde bulundu: "Merkezinde tasarımın, sürdürülebilirliğin, iyiliğin olduğu bir değerler zinciri yaratarak tasarım kültürümüzle dünyada marka olmak istiyoruz. Bunun için fuarda ürün sergileme alanlarının yanı sıra; FDI Stage ve FDI Talks adı altında bir alanımız olacak. Bu bölümde çıtası yüksek sohbetler ve tartışmalar gerçekleştireceğiz. Üreticilerimizin, markalarımızın mutlaka tasarımcı ile çalışmasını ve özgünlüklerini geliştirerek ürünlerindeki katma değeri artırmalarını çok önemsiyoruz. Bu amacı destekleyen bir diğer bölümümüz Designer-to-Business (D2B) alanımız olacak."