Her yıl yüzde 10 bandında büyüme oranı yakalayan kozmetik sektörünün pandemide ise lokomotifi göz makyajı ürünleri oldu. Yüzü büyük oranda maskeyle kapanan kadınlar göz makyajına daha çok önem verdi. Fondaten, ruj, pudra gibi ürünlerin satış oranları sabit kalırken, göz makyajı ürünlerinin satışı yüzde 70 artış gösterdi.
İTHALAT YÜZDE 8 AZALDI
New Well ve Dr. Clinic markalarının bağlı bulunduğu Makyaj Kozmetik Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yıldırım Hacıabdullahoğlu, "Dövizdeki dalgalanmalar yabancı markalarda fiyat artışına sebep olurken, Ar-Ge odaklı faaliyetleriyle sektöre yeni ürünler kazandıran yerli markalar, kalite ve fiyat avantajıyla ithal markalara karşı rekabette güç kazandı. Bunun bir yansıması olarak ithalat azalırken, ihracatta dikkat çekici artışlar yaşandı. 2020 yılında ihracat bir önceki yıla göre yüzde 2,7 artış göstererek 1 milyar dolar sınırını zorlarken, ithalat yüzde 8 azalarak 1,2 milyar dolara geriledi" ifadelerini kullandı.