KOBİ'lere e-ticarette yol gösterecek 7 kritik ipucu

Türkiye ekonomisinin lokomotifi KOBİ'ler, e-ticaretle global pazarlara açılıyor. Uzmanlar, e-ticaret alanında KOBİ'lerin işini kolaylaştıracak ve başarıyı yakalamalarına yol gösterecek 7 ipucu paylaştı.

Toplam girişim sayısının yüzde 99.8'ini oluşturan ve Türk ekonomisinin lokomotifi sayılan KOBİ'ler dijital dünyaya adapte olmaya devam ediyor. E-ticaret KOBİ'lere 7/24 kesintisiz hizmetle global pazarlara da açılma fırsatı sunarken, Generali Sigorta, bu alanda KOBİ'lerin işini kolaylaştıracak ve yol gösterecek 7 ipucu paylaştı.

PAZAR ARAŞTIRMASI YAPIN

E-ticaret faaliyetlerinde bulunmak isteyen KOBİ'lerin satış yapacakları sektöre veya alanlara hakim olmaları önemli bir artıdır. Pazar ve müşteri beklentileri konusunda araştırma yapmak, KOBİ'lere hem mali hem de zaman tasarrufu sağlar.

PAZARLAMA GİDER DEĞİL

KOBİ'lerin e-ticaret alanında yaptıkları belki de en kritik hataların başında pazarlamayı geri plana itmek geliyor. KOBİ'nin ürettiği ürün ya da sunduğu hizmet ne kadar iyi olursa olsun, doğru hedef kitlelere ulaşmak için pazarlama kritik önem taşıyor. KOBİ'ler e-ticarette yapılacak pazarlama ve tanıtım çalışmalarını, gider olarak değil gelir olarak görmeli ve buna bütçe ayırmalı.

PROFESYONEL DESTEK ALIN

E-ticaret, arka planda aslında çok ciddi bir çaba gerektiriyor. Uzmanlar, e-ticaretin yazılım, pazarlama ve dijital pazarlama, reklam yönetimi ve itibar yönetimi gibi farklı disiplinlerden beslenen büyük bir operasyon olduğunu belirtiyor. Bu noktada KOBİ'lerin e-ticaret alanında karşısına çıkabilecek potansiyel problemlere karşı profesyonel ajanslardan yardım alması büyük önem taşıyor.