KOBİ’ler ‘güvenli’ e-ticaretle sınırötesi pazarlara açılacak

Türkiye e-ticaret pazarı ‘güven damgası’ uygulamasıyla büyüyor. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu uygulamanın özellikle yurtdışı pazarlarına açılmak isteyen Türk KOBİ’lerin önünü açacağına dikkat çekti.

Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ, 6 Haziran 2017’de Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Güven damgası uygulaması vatandaşların güvensizliğini ortadan kaldırarak e-ticaret hacminin artırılmasında önemli rol oynayacak. Coğrafi sınırları ortadan kaldırarak, ticareti değiştiren elektronik ticaret, işletmelerin doğru tüketiciye hızlı bir şekilde ulaşabilmesi için en etkin yöntem. e-ticaretle işletmeler daha geniş kitlelere, düşük maliyetlerle daha etkin bir hizmet sunabiliyor. Bu nedenle e-ticaret KOBİ’lerin pazarda yer edinerek markalaşmalarında etkili olacak. 

ÇOK DAHA HIZLI BÜYÜYECEK

Geçtiğimiz hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’yle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu arasında imzalanan protokolle, TOBB e-ticaret sitelerine güven damgası verme yetkisine sahip kurum oldu. Tebliğde belirlenen standartlara sahip e-ticaret siteleri, TOBB’a başvurarak, güvenli ve standartlara uygun bir site olduklarını belgeleyebilecekler. Bu protokolle e-ticaretin çok daha hızlı büyüyeceği yeni bir döneme girileceğini ifade eden Hisarcıklıoğlu şunları kaydetti: “Türkiye’de perakende ticaret içinde, e-ticaretin payı yüzde 3.5. Hedefimiz, e-ticaretin payını en azından ikiye katlamak. Bu adım, sınır ötesi e-ticaretin gelişmesine katkı sağlayacak.” 

 29 ilde, 50 bin firmaya anlatıldı

TOBB olarak, Anadolu’yu karış karış dolaşıp e-ticareti anlattıklarını ifade eden TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, “Bugüne kadar 29 ilimizde, 50 bin KOBİ’ye, e-ticaretin nasıl yapılacağını ve faydalarını anlattık. KOBİ’lere özellikle şu 2 mesajı veriyoruz. Birincisi, e-ticarete girmemek, dünyanın en kalabalık caddesindeki köşe başı mağazayı kapalı tutmak gibidir. İkincisi, e-ticaretin büyümesinden şikayet etmeyin, büyüyen pastadan pay almak için harekete geçin. Anadolu’daki KOBİ’yle, İstanbul’daki KOBİ’nin erişebildiği Pazar, e-ticaret sayesinde eşitlenmiştir” değerlendirmesinde bulundu.

68 milyar liralık büyüklüğe sahip

İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren bireylerin toplam nüfusa oranı 2017’de yüzde 25 oldu. Toplam nüfus açısından 2016’da her beş kişiden biri e-alışveriş yaparken 2017’de her dört kişiden biri elektronik ortamda alışveriş yaptı. Türkiye’de e- ticaret pazar büyüklüğü 2016’da 68 milyar liraya yükseldi. 2023 içinhedef 350 milyar liralık bir işlem hacmine ulaşması.