KOBİ'ler e-ihracatta hedef ülke arıyor... Alışma dönemi bitti

Hepsiburada CEO'su Nilhan Onal Gökçetekin eskiden e-ticareti öğrenmeye çalışan KOBİ'lerin artık farklı bir noktaya geldiğini söyledi. Gökçetekin şimdi asıl konunun hedef ülke belirlemek olduğunu söyledi.

Akşam Gazetesi

KOBİ'ler e-ihracatta giderek güçleniyor ve yetkinleşiyor. Hepsiburada CEO'su Nilhan Onal Gökçetekin, geçen hafta yapılan İstanbul Küresel E-İhracat Zirvesi'nin (IGEXX) çok başarılı geçtiğini belirtti. Bunun çok önemli bir zirve olduğuna dikkati çeken Gökçetekin, Türkiye'nin en önemli amaçlarından birinin ihracatı ve e-ihracatı güçlendirmek olduğunu söyledi.

BÜYÜME İÇİN FIRSAT

Gökçetekin, e-ticaretin Türkiye'de inovasyonunu yapan şirket olduklarının altını çizerek, "Şimdi e-ihracat konusunda da kendimize önemli bir sorumluluk aldık. Yüz binlerce satıcımız var; bunları Muş'tan, Hakkari'den, Hatay'dan hepsini değişik yörelerden alıp hem Türkiye'de kendi pazar yerimizde güçlendiriyoruz hem de yurt dışında bizimle partner olan, yine o ülkelerin yerli ve milli pazar yerleriyle iş birliği yaparak ihracat yapmalarını da sağlayacağız." diye konuştu.

%10 HEDEFİ CİDDİ

Türkiye'nin yüzde 10'a ulaşma hedefinin ciddi bir rakam olduğunu belirten Gökçetekin "Buna ulaşmak için ilmek ilmek fırsatlar yaratmamız gerekiyor ve biz bu fırsatların olduğuna inanıyoruz. Örneğin Orta Doğu'da ciddi bir fırsat var çünkü burası üretimin çok kısıtlı olduğu bir alan. Türk ürünlerine yüksek ilgi var. Türkiye'nin en kuvvetli olduğu, ev ürünleri, ev tekstili, züccaciye, moda, oyuncak, plastik gibi de karşılık bulduğu bir bölge burası" dedi. Gökçetekin şöyle devam etti: "Hepsiburada'da 400 bin üye satıcımız var, 100 bini aşkın satıcımız aktif. Satıcılarımızın hem içeride hem dışarıda işlerini güçlendireceğiz. Son birkaç yıla baktığımızda KOBİ'ler artık e-ihracatın çok hayati olduğunu düşünüyorlar. Bundan birkaç yıl önce Türkiye'de 'dijital dönüşüm' zaten hızlanmaya başladı. Kovid dönemi daha da büyük hızlandırıcı bir rol oynadı. Eskiden satıcılarımızla konuşmalarımızın çok ciddi bir bölümü Türkiye ile ilgiliydi, e-ticareti nasıl yapacaklarını soruyorlardı, şimdi artık konuşmalarımızın çoğu 'Ben gelecek sene hangi ülkeleri hedeflemeliyim?' haline geldi."

NAKİT İHTİYACI KARŞILANMALI

Farklı ülkelerdeki pazarlara Türk satıcıları götürmek için çalışmaya devam edeceklerini belirten Gökçetekin, "KOBİ'lerin önemli bir ihtiyacı şu anda nakit." dedi. Gökçetekin, belli bir sezona üretim yapmak için KOBİ'nin o üretime aylar önce başlaması gerektiğini vurgulayarak bu durumun da KOBİ için nakit ihtiyacını beraberinde getirdiğini anlattı. Bu nedenle KOBİ'lerin nakde olan ihtiyaçlarının çok arttığını dile getiren Gökçetekin, "KOBİ'lerin nakit ihtiyacını karşılayamazsak, krediye erişimlerini sağlayamazsak hedeflere ulaşmamız gecikir" değerlendirmesinde bulundu.