Kalite ve uygun fiyat yerli ürünle mümkün

Mikrobiyolog olan Çetin Hayri Pişkin, eşi Dr. Sema Pişkin’le 2004 yılında ‘Fargen İlaç’ firmasını kurmuşlar. Ön pazar araştırmasından elde edilen verilerle hareket eden Pişkin çifti sektördeki açığı fark ederek alan belirlemiş. Çetin Bey bize, sağlıklı yaşam için üretilen ürünlerin piyasaya arz edilişini ve bu organizasyonda sağlıklı iletişimin rolünü anlattı…

Mehmet Cihat AĞAÇ

Kamera: Oğuz BİRKARDEŞLER

Pişkin çifti, yaptıkları 3 yıllık Pazar araştırmasından sonra ‘Fargen İlaç’ adıyla bir firma kurmuşlar. Çalışmalarından sonra elde ettikleri fizibilite raporu, onları OTC ve Kozmetik sektörüne yönlendirmiş. Sektörde yerli ürünlerin eksikliğini gören çift, üretim için kolları sıvamış.

Fargen, Avrupa’dan gelen yüksek fiyatlı ürünlere ve Çin gibi Uzak Doğu ülkelerinden gelen fiyatı uygun ama kalitesiz ürünlere alternatif olarak, hem kaliteli hem de uygun fiyatlı ürünler üretmeyi vizyon edinmiş bir firma. Good Manufacturing Practices (GMP) standartlarına uygun üretilen ürünlerin satışı, ulusal ecza depoları, ıtriyat depoları ve eczaneler üzerinden gerçekleştiriliyor. Aynı zamanda bu alanda faaliyet gösteren bazı markalar için de fason üretim yapılıyor. Çetin Hayri Pişkin, ürünlerin Ortadoğu’ya da ihraç edildiğini, ancak bu pazardaki fiyat dengesizliğinin firma ihracatının büyümesinin önünde engel teşkil ettiğini belirtiyor. Pişkin, kaliteli üretimle bunun da zamanla aşılacağına inandıklarını da ekliyor.

Pişkin, Kaliteli yerli üretim ve uygun fiyat politikasıyla yola çıkan firmanın, müşteri portföyünün giderek genişlediğini anlatıyor. Sayısı artan müşteri ve orantılı olarak büyüyen ekiple güçlü bir iletişim kurmak için arayışa giren firma yöneticileri, Türk Telekom hizmetlerini tercih etmiş.

Sahadaki aktif satış ekibi için internet olmaza olmazlardan biri. Jet Modemler sayesinde, alınan sipariş anında ofise bildiriliyor.  Ofiste ise yine Türk Telekom hizmeti olan TTNET’le alınan veriler aynı hızla depolara yönlendiriliyor. Ürünler yola çıkar çıkmaz bir diğer hizmet ‘Araç Takip Sistemi’ devreye giriyor. Türk Telekom’un birçok işletme tarafından tercih edilen bu hizmeti, işletmecinin lokasyon, tahmini gidiş süresi, ürünün müşteriye ulaşacağı saat gibi bilgilere anlık erişim imkanı sağlıyor. Sistem telefon, tablet gibi mobil cihazlarla bu bilgilere erişimi sağlayarak iş takibini bir hayli kolaylaştırıyor.